[CES 2015] Seagate chce „stwarzać przestrzeń dla ludzkiego doświadczenia”

[CES 2015] Seagate chce „stwarzać przestrzeń dla ludzkiego doświadczenia”

[CES 2015] Seagate chce „stwarzać przestrzeń dla ludzkiego doświadczenia”
06.01.2015 13:02

Choć Seagate na tegorocznym CES nie miało do zaoferowania anispektakularnych telewizorów 4K, ani modnych opasek fitness, to nieznaczy, że w ofercie tego znanego producenta twardych dysków nie manic ciekawego. Wręcz przeciwnie, firma stara się pokazać, żemechaniczne napędy wciąż mają przyszłość, pozostająniezastąpionym sposobem przechowywania dużych ilości danych.

Na targi Seagate przyjechało przede wszystkim z nowym logo,mającym nawiązywać do aktywnego życia,ponieważ teraz firma stwarza przestrzeń dla ludzkiegodoświadczenia – cokolwiek byto miało znaczyć. Możecie je w pełnej, animowanej formie zobaczyćna korporacyjnej stronie,nie sposób jednak oprzeć się wrażeniu, że stare logo zkoncentrycznie ułożonych łuków miało w sobie więcej elegancji.

Z nową wizualną tożsamościąSeagate zaprezentowało całą linię całkiem ciekawych produktów,oferowanych w całkiem przystępnych cenach. Pierwszym z nich jestSeagate Seven – cienki, jednotalerzowy zewnętrzny dysk 2,5” oniskim profilu (7 mm), pojemności 500 GB i szybkości obrotowej 5400RPM. Na tle innych zewnętrznych napędów wyróżnia go ciekawaestetyka retro stalowej obudowy, cicha praca i odporność naprzeciążenia. Dysk podłączany jest przez interfejs USB 3.0, takżeprzez wtyczki microUSB, tak aby mogli z niego skorzystać teżużytkownicy tabletów. Sugerowana cena detaliczna tego napędu to100 dolarów.

Obraz

Drugi zaprezentowany dysk to też500 GB (i niewykluczone, że fizycznie to ten sam napęd). Różnicąjest obudowa – w modelu Wireless zamiast stalowej koperty dostajemyobłe, plastikowe pudełeczko, z którym łączymy się przezrozgłaszaną przez niego sieć Wi-Fi (802.11b/g/n/ac), lub przez USB(tym razem tylko 2.0). Napęd ten ma własny akumulator, ładowanyprzez gniazdko USB i pozwala na strumieniowanie mediów poprotokołach Airplay i Chromecast, do sprytnych telewizorów Samsungai LG, przez aplikację mobilną na Androida i iOS-a, a także przezprzeglądarkę internetową. Nabywców ma przyciągnąć najpewniejkolorami obudowy do wyboru – oprócz zwykłej szarości i bielidostajemy pyszną strażacką czerwień, turkus i cytrynową zieleń.Sugerowana cena detaliczna to 130 dolarów.

Obraz

Jak komuś możliwości Wirelessnie wystarczają, to może sięgnąć po Wireless Plus. Model tenoferuje pojemności dysków 1 TB i 2 TB, komunikację bezprzewodowąz nawet siedmioma klientami jednocześnie i co chyba najważniejsze,wsparcie dla strumieniowania mediów po DLNA.

Mimo że własne chmury nie sądziś tak modne, jak w zeszłych latach, Seagate chce nam sprzedaćpudełko na taką własną, samokonfigurującą się chmurę. Tymrazem jest to zwykłe czarne pudełko o nazwie Personal Cloud –prosty dysk sieciowy, który w zamierzeniu ma być centralnymośrodkiem dla przechowywania multimediów czy kopii zapasowych dlacałego domu. Oferowane są dwie wersje – jednozatokowa idwuzatokowa. Pierwsza mieści pojedynczy dysk 3,5” o pojemności 3TB, 4 TB lub 5 TB, druga wykorzystuje dwa dyski 3,5”, domyślniezestawione w RAID 1 i zapewniające pojemność 2 TB, 3 TB i 4 TB.Niezainteresowani niezawodnością mogą przełączyć urządzenie wtryb RAID 0, uzyskując w ten sposób z obu dysków do 8 TBpojemności.

Obraz

Z Personal Cloud możemystrumieniować media po AirPlayu, Chromecaście i DLNA (czyli np. nakonsole do gier), podobnie jak w wypadku Seagate Wireless obsługiwanesą też Smart TV, tablety z Androidem i iOS-em, oraz przeglądarki.Osobista chmura od Seagate pozwala także na automatyczne tworzeniekopii zapasowych z komputerów z Windows i OS X, z urządzeńmobilnych z Androidem i iOS-em, synchronizowanie się z sieciowymidyskami Google'a, Dropboksa, Baidu, Yandeksa i Amazonu (co ciekawe,na liście nie ma OneDrive Microsoftu), a także uruchamianierozmaitych aplikacji, w tym stosu LAMP czy klienta BitTorrenta.Seagate oferuje darmowe SDK do urządzenia, licząc, że niezależniprogramiści przygotują więcej aplikacji dla ich sprzętu.Zarządzanie odbywa się przez panel webowy lub aplikację mobilną,a jeśli odpowiednio sobie skonfigurujemy router, będziemy mogli doPersonal Clouda uzyskać także zdalny dostęp. Ceny detaliczne majązaczynać się od 170 dolarów.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (20)