Całe życie w Sieci, prywatność bez znaczenia – i są z tym szczęśliwi. Raport o polskich internautach

Całe życie w Sieci, prywatność bez znaczenia – i są z tym szczęśliwi. Raport o polskich internautach

Całe życie w Sieci, prywatność bez znaczenia – i są z tym szczęśliwi. Raport o polskich internautach
09.02.2017 11:38

Nie możemy mieć życia jakie znamy bez Internetu – firmakonsultingowa PwC przekonuje, że sieć stała się jednym z filarównaszej codziennej egzystencji, a co więcej, najbardziej w niązaplątani są zarazem z tego powodu bardzo zadowoleni. Erapołączonych ludzi to zarazem era zmierzchu prywatności – wyglądana to, że naprawdę większość internautów nie ma problemów z udostępnianiem swoich danych komercyjnym podmiotom.

Raport pod Connectedliving. Dlaczego ludzie są bardziejdigital niż firmy? (pisownia oryginalna – przyp. red.) zostałopracowany przez PwC na podstawie badań przeprowadzonych na grupie1000 dorosłych internautów za pomocą wspomaganych komputerowowywiadów. Wynika z niego, że Sieć całkowicie opanowała naszeżycia – dziś życie bez Internetu wiąże się po prostu zespołecznym wykluczeniem.

Z tego stanu rzeczy zadowolonych jest 98% ankietowanych. Ocenilioni, że Internet i nowe technologie pozytywnie wpływają na ichżycie. Wśród zadowolonych 44% to entuzjaści, mówiący o ogromnejroli technologii, podczas gdypozostali oceniają ją jako pomocne narzędzie,dzięki któremu lepiej kontrolują swoje życie. Informatycznenarzędzia pozwalają im zacieśniać więzi z przyjaciółmi (58%),rodziną (44%) oraz współpracownikami (42%).

Ankietowani mówią o lepszejkontroli swojego życia, ale czy faktycznie tak jest? Zależy odtego, jak będziemy rozumieć „życie”, ponieważ 25% zapytanychstwierdziło, że jest online przez całą dobę. To zapewne ludzie,którzy zasypiają i budzą się ze smartfonami w ręku. 36% mówi okorzystaniu z Sieci przez 8 do 12 godzin, 19% mówi, że to 6 do 8godzin.

Obraz

Mało kto martwi się oprywatność i los swoich danych. 70% ankietowanych nie ma problemówz udostępnianiem swoich prawdziwych danych platformom internetowym.Najczęściej robią to w odniesieniu do sklepów internetowych iplatform aukcyjnych (75%), ale też usług finansowych i medycznych(74%), związanych z pracą (72%) oraz transportem (62%). Najmniejchętnie, ale wciąż przecież masowo, udostępnia się daneserwisom rozrywkowym (61%).

Obraz

Taka postawa jest związanaprzede wszystkim z poszukiwaniem wygody. Gotowość oddania swojejprywatności w zamian za dobre spersonalizowanie ofert, wysyłanychna urządzenia mobilne, wyraziło aż 44% ankietowanych, dla 30% zaśwygoda była kwestią najważniejszą, bardziej istotną niż cena.

Biznes internetowy może więczacierać ręce – jeśli umiejętnie wyjdzie naprzeciw potrzebomtej grupy „siecioentuzjastów”, to może zapewnić sobie mocnąprzewagę konkurencyjną. Dotyczyć to może przede wszystkim tych,którzy swoją ofertę adresują do kobiet. To płeć piękna jestjest bowiem znacznie bardziej chętna do sięgania po internetoweplatformy w niemal wszystkich analizowanych obszarach. Wyjątekstanowią finanse, gdzie usługi takie jak kantory internetowe,porównywarki ofert bankowych czy płatności mobilne pozostajądomeną mężczyzn.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)