r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Całe życie w Sieci, prywatność bez znaczenia – i są z tym szczęśliwi. Raport o polskich internautach

Strona główna AktualnościINTERNET

Nie możemy mieć życia jakie znamy bez Internetu – firma konsultingowa PwC przekonuje, że sieć stała się jednym z filarów naszej codziennej egzystencji, a co więcej, najbardziej w nią zaplątani są zarazem z tego powodu bardzo zadowoleni. Era połączonych ludzi to zarazem era zmierzchu prywatności – wygląda na to, że naprawdę większość internautów nie ma problemów z udostępnianiem swoich danych komercyjnym podmiotom.

Raport pod Connectedliving. Dlaczego ludzie są bardziej digital niż firmy? (pisownia oryginalna – przyp. red.) został opracowany przez PwC na podstawie badań przeprowadzonych na grupie 1000 dorosłych internautów za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów. Wynika z niego, że Sieć całkowicie opanowała nasze życia – dziś życie bez Internetu wiąże się po prostu ze społecznym wykluczeniem.

Z tego stanu rzeczy zadowolonych jest 98% ankietowanych. Ocenili oni, że Internet i nowe technologie pozytywnie wpływają na ich życie. Wśród zadowolonych 44% to entuzjaści, mówiący o ogromnej roli technologii, podczas gdy pozostali oceniają ją jako pomocne narzędzie, dzięki któremu lepiej kontrolują swoje życie. Informatyczne narzędzia pozwalają im zacieśniać więzi z przyjaciółmi (58%), rodziną (44%) oraz współpracownikami (42%).

r   e   k   l   a   m   a

Ankietowani mówią o lepszej kontroli swojego życia, ale czy faktycznie tak jest? Zależy od tego, jak będziemy rozumieć „życie”, ponieważ 25% zapytanych stwierdziło, że jest online przez całą dobę. To zapewne ludzie, którzy zasypiają i budzą się ze smartfonami w ręku. 36% mówi o korzystaniu z Sieci przez 8 do 12 godzin, 19% mówi, że to 6 do 8 godzin.

Mało kto martwi się o prywatność i los swoich danych. 70% ankietowanych nie ma problemów z udostępnianiem swoich prawdziwych danych platformom internetowym. Najczęściej robią to w odniesieniu do sklepów internetowych i platform aukcyjnych (75%), ale też usług finansowych i medycznych (74%), związanych z pracą (72%) oraz transportem (62%). Najmniej chętnie, ale wciąż przecież masowo, udostępnia się dane serwisom rozrywkowym (61%).

Taka postawa jest związana przede wszystkim z poszukiwaniem wygody. Gotowość oddania swojej prywatności w zamian za dobre spersonalizowanie ofert, wysyłanych na urządzenia mobilne, wyraziło aż 44% ankietowanych, dla 30% zaś wygoda była kwestią najważniejszą, bardziej istotną niż cena.

Biznes internetowy może więc zacierać ręce – jeśli umiejętnie wyjdzie naprzeciw potrzebom tej grupy „siecioentuzjastów”, to może zapewnić sobie mocną przewagę konkurencyjną. Dotyczyć to może przede wszystkim tych, którzy swoją ofertę adresują do kobiet. To płeć piękna jest jest bowiem znacznie bardziej chętna do sięgania po internetowe platformy w niemal wszystkich analizowanych obszarach. Wyjątek stanowią finanse, gdzie usługi takie jak kantory internetowe, porównywarki ofert bankowych czy płatności mobilne pozostają domeną mężczyzn.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   

Trwa konkurs "Ogól naczelnego", w którym codziennie możecie wygrać najnowsze maszynki systemowe Hydro Connect 5 marki Wilkinson Sword.

Więcej informacji

Gratulacje!

znalezione maszynki:

Twój czas:

Ogól Naczelnego!
Znalazłeś(aś) 10 maszynek Wilkinson Sword
oraz ogoliłaś naszego naczelnego!
Przejdź do rankingu
Podpowiedź: Przyciśnij lewy przycisk myszki i poruszaj nią, aby ogolić brodę.