reklama

Coraz więcej funkcji społecznościowych w Bingu

Strona główna Aktualności

O autorze

Związał się z portalem dobreprogramy w 2009 roku. Zaczynał jako autor newsów, ma na koncie także kilka artykułów. Obecnie prowadzi cykl podsumowania blogów, w ramach którego opisuje tygodniową aktywność blogerów dobrychprogramów.

Microsoft zaktualizował swoją wyszukiwarkę internetową Bing rozbudowując jej społecznościowy charakter. Dzięki wprowadzonym zmianom wyniki wyszukiwania w Bingu mogą być wzbogacone o rekomendacje naszych znajomych z Facebooka.

Wiele stron w Sieci zostało rozbudowanych o przycisk "Like" umożliwiający promowanie wybranych treści na naszym profilu w Facebooku. Microsoft postanowił wykorzystać te rekomendacje w procesie pozycjonowania i wyróżniania stron na liście wyników. Jeżeli w wynikach wyszukiwania znajdują się strony "lubiane" przez naszych znajomych, otrzymują one wyższe miejsce na liście i są dodatkowo specjalnie oznaczone. Oczywiście by opisana funkcja działała, użytkownik musi być zalogowany na swoim koncie Bing i Facebook.

Kolejną nowością wprowadzoną do Binga jest Collective IQ. W dużym skrócie jest to nowy element silnika wyszukiwania, który wykorzystuje do pozycjonowania wyników wiedzę globalnej społeczności internautów. Podczas wyświetlania wyników na dowolny temat wyszukiwarka bierze pod uwagę, jak wiele osób "lubi" konkretne treści. Co więcej, Bing wyświetla w wynikach wyszukiwania wpisy z tablicy dotyczące produktów lub firm, o których chcemy się czegoś dowiedzieć.

Microsoft wprowadził do Binga ponadto możliwość tworzenia list zakupów, rezerwowania lotów, społecznościowego planowania podróży i wyszukiwania znajomych. Obecnie opisane nowości są dostępne w angielskojęzycznej wersji wyszukiwarki. Z czasem trafią do regionalnych edycji Binga.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieSzef Wykopu o cenzurze w Internecie: Czujemy się zmuszeni do ucieczki z Unii