CryENGINE również z abonamentem i Mantle

Strona główna Aktualności

O autorze

Miłośnik gier komputerowych, konsolowych i nowych technologii, zwłaszcza owoców azjatyckiej myśli technicznej. Recenzent, czasem doradca oraz fotograf, zawsze otwarty na innych ludzi. Filolog.

Coraz ciekawiej się robi na polu bitwy zaawansowanych technologii, wykorzystywanych na potrzeby produkcji gier przez studia z całego świata. Zaraz po tym jak Epic Games ogłosiło dostępność Unreal Engine 4 dla każdego, w ramach miesięcznego abonamentu, ale też z czerpaniem zysku ze sprzedaży cudzych projektów na tym silniku, swoją ofertę w temacie przedstawili Niemcy z Crytek. na CryENGINE również będzie subskrypcja.

Twórcy Crysis mówią o Silniku-jako-Usłudze (w skrócie EaaS), czyli naprawdę potężnych narzędziach dla każdego, w stałej przystępnej cenie. Podczas gdy ojcowie Gears of War chcą co miesiąc 19 dolarów za dostęp do UE4, Crytek wycenił się na niecałe 10 i tyle samo euro, gdyby zainteresowany ofertą był ktoś z naszego kontynentu. Program ruszy w maju, a nad tym Epic Games ma dodatkową przewagę, że nikt nie siedzi w kieszeni twórców gier. Nie muszą się oni z producentami CryENGINE dzielić żadnymi zyskami, gdy w przypadku Unreal Engine 4 mówi się o 5% ze sprzedaży.

Nigdzie nie znika darmowa wersja technologii, przy czym nie będzie ona już niestety wzbogacana o kolejne nowoczesne funkcje. One pojawią się wyłącznie w ramach wschodzącego podejścia Engine-as-a-Service. Przypomnę, że niedawno Crytek ogłosił też natywne wsparcie dla Linuksa w swoich narzędziach, co czyni ofertę studia jeszcze bardziej atrakcyjną. Dokładne szczegóły programu poznamy w przeciągu kilku tygodni.

Warto przy okazji odnotować, że CryENGINE to kolejny silnik z dodanym wsparciem dla Mantle AMD. Niemcy nawiązali z firmą technologiczne partnerstwo, w ramach którego API będzie obsługiwane przez projekty zbudowane na tych samych podstawach, co chociażby Ryse: Son of Rome. Mówi się o przecieraniu nowego szlaku wydajności, z wykorzystaniem kart graficznych (na architekturze Graphics Core Next) odpowiedniego producenta oczywiście. Ciekawe czym za moment zaskoczy Microsoft z DirectX 12...

© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieNowość w Mapach Google. Nawigacja będzie skuteczniejsza