Czarny PR przeciwko Google na zamówienie Facebooka?

Czarny PR przeciwko Google na zamówienie Facebooka?

12.05.2011 15:56, aktualizacja: 13.05.2011 09:58

Facebook potajemnie wynajął agencję PR, której zadaniem było oczernienie firmy Google. W ten sposób popularny serwis chciał zagrozić konkurentowi.

Jeżeli doniesienia okażą się prawdziwe, Marka Zuckerberga może czekać nieprzyjemny okres. Jedna z największych firm zajmujących się Public Relations, Burson-Marsteller, została najprawdopodobniej wynajęta przez Facebooka do walki z Google. Miało się to odbywać poprzez aktywne wspieranie krytycznych artykułów na temat działalności giganta z Mountain View. Celem były opiniotwórcze gazety takie jak The Washington Post, Politico czy The Huffington Post. Do współpracy namawiany był również reporter USA Today.

Afera wyszła na jaw gdy jeden z blogerów namawiany do współpracy przez Burson-Marsteller opublikował e-maile, które otrzymywał od firmy PR. Facebook pośrednio przyznał się do winy. Rzecznik serwisu potwierdził, że wynajęto agencję PR, jednak dodał, że celem było ujawnienie prawdy na temat Google - konkretnie naruszania prywatności internautów przez twórcę najpopularniejszej wyszukiwarki. Google miał nielegalnie wykorzystywać dane swoich użytkowników w usłudze Social Circle w ramach Gmaila.

Najgorsze w całej sprawie jest nie to, że Facebook wynajął firmę PR do oczernienia swojego przeciwnika, ale że to dość powszechna praktyka w biznesie. Nieczęsto jednak informacje na temat tzw. czarnego PR przedostają się do opinii publicznej. Z usług Burson-Marsteller korzystały takie spółki jak Apple, HP czy Intel. Zaskakujące jest też, że o naruszanie prywatności internautów firmę Google oskarża Facebook, który przecież słynie w Internecie z luźnego podejścia do tego tematu.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (56)