reklama

Czy Komisja Europejska zezwoli na zakup DoubleClick?

Strona główna Aktualności

O autorze

Administrator infrastruktury obsługującej portal dobreprogramy i pasjonat nowych technologii spod różnych znaków. Przed pracą miłośnik gry w squasha, po pracy fan Formuły 1.

Komisja Europejska ma czas do 13 listopada na ogłoszenie swojej decyzji w sprawie przejęcia DoubleClick, jednego z liderów branży reklamowej, przez Google. Jak nietrudno się domyślić, na to przejęcie skarżyła się konkurencja - zwłaszcza Yahoo i Microsoft. Poza tym operacja i tak wymaga akceptacji władz unijnych, bo prawo nakazuje występowanie o takie zezwolenie dokonującym przejęć firmom, które osiągają więcej niż 250 milionów euro przychodów ze sprzedaży na całym świecie.

Komisja może zdecydować o zaakceptowaniu przejęcia bez dodatkowych warunków, odrzuceniu transakcji lub poddania jej bardziej wnikliwemu dochodzeniu. Jeśli wybierze ten ostatni wariant, cała sprawa może się opóźnić do wiosny. Tymczasem zarówno zakup aQuantive przez Microsoft, jak i Right Media przez Yahoo zostały już zaakceptowane przez władze. Gdyby okazało się, że Google nie uda się uzyskać zgody Komisji, mogłoby to znacznie osłabić pozycję firmy z Mountain View.

© dobreprogramy

Komentarze

reklama