reklama

Darkwood — polski horror z elementami RPG powstanie dzięki wsparciu z Indiegogo

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Jeszcze 19 godzin pozostało, aby wesprzeć na Indiegogo produkcję gry Darkwood — horroru widzianego „z góry” z elementami RPG i nawiązującego do tradycji „rogalików” (roguelike, na przykład ADOM, Nethack czy Angband). Produkcją zajmuje się 3-osobowe studio Acid Wizard z Warszawy.

Postać, w którą wcieli się gracz, budzi się w lesie gdzieś we wschodniej części Europy. Celem jest przetrwanie w alternatywnej rzeczywistości, w której coś jest nie tak ze wszystkim i wszystkimi. Jedynym towarzyszem postaci jest sierota, mająca jakąś wiedzę o przeszłości głównego bohatera. Alternatywna rzeczywistość jest, jak twierdzą autorzy gry, inspirowanej twórczością Davida Lyncha.

Plansze generowane są proceduralnie, jest więc gwarancja, że gracz nie trafi dwa razy w to samo miejsce. Dzięki bogatej gamie przedmiotów wprowadzonych do gry możliwe będzie tworzenie własnych — jak bomba z gwoździami — oraz budowanie barykad. W miarę rozwoju gry, postać będzie zdobywać doświadczenie i nowe umiejętności, trzeba jednak pamiętać, że tu nie będzie dodatkowych żyć. Twórcy Darkwood twierdzą, że będzie tak trudny, jak te stare, dobre tytuły, nie będzie prowadzić gracza za rękę (fabuła nie jest liniowa, plansza nie ma granic), nie pokaże na mapie każdego interesującego przedmiotu i będzie wymagać strategii tak w walce, jak i w zarządzaniu zgromadzonymi przedmiotami. Co więcej, perspektywa „z góry” będzie wymagać od gracza używania wyobraźni przy rozpoznawaniu obiektów. Twórcy gry mają nadzieję, że w ten sposób rozbudzą strach przed nieznanym. Gra ma zakończenie, ale bardzo trudno będzie do niego dożyć…

Twórcy prosili fanów o 40 tysięcy dolarów, które już zebrali, jest więc pewne, że gra powstanie w dwóch językach — po polsku i po angielsku. Są też spore szanse na wydanie DLC (będzie darmowe dla wszystkich, którzy grę wsparli), jeśli studio zbierze powyżej 55 tysięcy. Gra powstaje na bazie Unity i zostanie wydana na Windows, Linuksa i OS X. Więcej można dowiedzieć się na stronie projektu, indiegogo, można także głosować na tę pozycję na Steam Greenlight.


Aktualizacja, 06.06.2013 14:55

55 tysięcy dolarów zebrane, po wydaniu gry pojawi się więc darmowe DLC.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieKosztuje prawie milion złotych rocznie. Aplikacja mObywatel oferuje bardzo mało