Darmowa wtyczka Unity do Visual Studio: Microsoft chce „ukraść” serca wszystkich programistów Strona główna Aktualności03.07.2014 08:50 Udostępnij: O autorze Adam Golański @eimi Użytkownicy środowiska programistycznego Visual Studio uzyskają niebawem darmowy dostęp do jednego z najpopularniejszych wieloplatformowych silników gier – Unity. To zasługa Microsoftu, konsekwentnie realizującego swoją politykę przekształcania Visual Studio w coś więcej, niż tylko domyślnego IDE dla ekosystemu Windows. Oczywiście możliwość pracy z Unity programiści korzystający z Visual Studio mieli już wcześniej, dzięki wtyczce UnityVS, pozwalającej na pisanie i debugowanie gier bezpośrednio w IDE Microsoftu. Rozwiązanie było bardzo popularne w branży, korzystały z niego m.in. Valve, Sega, Ubisoft czy Blizzard. Właśnie ta wtyczka zostanie za darmo udostępniona po tym, jak Microsoft za nieujawnioną kwotę kupił firmę SyntaxTree, twórców UnityVS. Wcześniej sprzedawana ona była za 99 dolarów indywidualnym programistom i za 249 większym zespołom deweloperskim. Pracownicy przejętej firmy dołączają do Microsoftu, będą pracować w zespole Visual Studio, zajmując się ulepszaniem wtyczki i jej integracji ze środowiskiem programistycznym. W ten sposób Microsoft zapewnia sobie wiodącą pozycję wśród twórców gier, zainteresowanych pisaniem nie tylko na Windows czy Xboksy, ale też na Androida, iOS-a, BlackBerryOS-a, OS-a X, Linuksa, konsole Sony Playstation i Nintendo Wii, a nawet na przeglądarki z wtyczką Unity. Nie tylko zresztą wśród twórców gier – Visual Studio może być teraz wykorzystane do pisania webowych aplikacji dla iOS-a, Androida i Windows Phone dzięki wprowadzeniu do niego wsparcia dla wieloplatformowego toolkitu Cordova, a także, za pośrednictwem bibliotek opracowanych przez firmę Xamarin, programowaniu w C# aplikacji .NET, które działać będą na iOS-ie i Androidzie. W ten sposób Visual Studio, działające tylko na Windows, staje się uniwersalnym środowiskiem deweloperskim dla wszystkich platform – i zdaniem niejednego programisty, środowiskiem najlepszym, nawet dla obcych Microsoftowi języków, takich jak Python. Biorąc pod uwagę dostępność darmowych wersji VS i liczbę darmowych wtyczek do wykorzystania, trudno będzie dziś komukolwiek pozycję Visual Studio osłabić – forsowane przez Apple'a Xcode wygląda przy produkcie Microsoftu jak produkt minionego dziesięciolecia, zaś opensource'owe Eclipse, jak produkt minionego stulecia. Oprogramowanie Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Microsoft Visual Studio Code, czyli dziś do wieloplatformowości potrzebujesz Chromium 30 kwi 2015 Adam Golański Oprogramowanie 69 Sony: nowy monitor firmy tworzy hologramy. Nie trzeba do niego żadnych okularów 17 paź 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt 46 Mozilla Lifeboat: pomoc dla ofiar kolejnych zwolnień w Mozilli 13 sie 2020 Kamil J. Dudek Oprogramowanie Internet IT.Pro Koronawirus 60 Mozilla pomoże nam z dziwnymi rekomendacjami YouTube. Chrome i Firefox mają nową wtyczkę 17 wrz 2020 Jakub Krawczyński Oprogramowanie Internet Bezpieczeństwo 21
Udostępnij: O autorze Adam Golański @eimi Użytkownicy środowiska programistycznego Visual Studio uzyskają niebawem darmowy dostęp do jednego z najpopularniejszych wieloplatformowych silników gier – Unity. To zasługa Microsoftu, konsekwentnie realizującego swoją politykę przekształcania Visual Studio w coś więcej, niż tylko domyślnego IDE dla ekosystemu Windows. Oczywiście możliwość pracy z Unity programiści korzystający z Visual Studio mieli już wcześniej, dzięki wtyczce UnityVS, pozwalającej na pisanie i debugowanie gier bezpośrednio w IDE Microsoftu. Rozwiązanie było bardzo popularne w branży, korzystały z niego m.in. Valve, Sega, Ubisoft czy Blizzard. Właśnie ta wtyczka zostanie za darmo udostępniona po tym, jak Microsoft za nieujawnioną kwotę kupił firmę SyntaxTree, twórców UnityVS. Wcześniej sprzedawana ona była za 99 dolarów indywidualnym programistom i za 249 większym zespołom deweloperskim. Pracownicy przejętej firmy dołączają do Microsoftu, będą pracować w zespole Visual Studio, zajmując się ulepszaniem wtyczki i jej integracji ze środowiskiem programistycznym. W ten sposób Microsoft zapewnia sobie wiodącą pozycję wśród twórców gier, zainteresowanych pisaniem nie tylko na Windows czy Xboksy, ale też na Androida, iOS-a, BlackBerryOS-a, OS-a X, Linuksa, konsole Sony Playstation i Nintendo Wii, a nawet na przeglądarki z wtyczką Unity. Nie tylko zresztą wśród twórców gier – Visual Studio może być teraz wykorzystane do pisania webowych aplikacji dla iOS-a, Androida i Windows Phone dzięki wprowadzeniu do niego wsparcia dla wieloplatformowego toolkitu Cordova, a także, za pośrednictwem bibliotek opracowanych przez firmę Xamarin, programowaniu w C# aplikacji .NET, które działać będą na iOS-ie i Androidzie. W ten sposób Visual Studio, działające tylko na Windows, staje się uniwersalnym środowiskiem deweloperskim dla wszystkich platform – i zdaniem niejednego programisty, środowiskiem najlepszym, nawet dla obcych Microsoftowi języków, takich jak Python. Biorąc pod uwagę dostępność darmowych wersji VS i liczbę darmowych wtyczek do wykorzystania, trudno będzie dziś komukolwiek pozycję Visual Studio osłabić – forsowane przez Apple'a Xcode wygląda przy produkcie Microsoftu jak produkt minionego dziesięciolecia, zaś opensource'owe Eclipse, jak produkt minionego stulecia. Oprogramowanie Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji