Darmowe treści w Internecie znikną z rynku?

Darmowe treści w Internecie znikną z rynku?

Redakcja
11.05.2009 14:54, aktualizacja: 16.11.2009 15:23

NewsCorporation - jeden z największych wydawców wprowadza opłaty za przeglądaniejego materiałów przez Internet. Już od kliku dobrych lat istnieją w Internecie mikropłatności -proste, niewymagające przesadnych zabezpieczeń formy transakcjipomiędzy wydawcą a użytkownikiem. Wydawcy szukają sposobów, aby ichserwisy przynosiły zyski - w ten sposób zaistniała reklama winternecie. Ukształtowały się dwa modele biznesowe w serwisachinformacyjnych. Pierwszy polega na udostępnianiu za darmo treści wzamian za wyświetlanie reklam, a drugim jest zwyczajne pobieranieopłat za wgląd do materiałów. Drugi model jest znacznie mniejpopularny, chętnych do płacenia jest mniej, a ponadto zwykle zewzględu na procedury dotarcie do materiału jest bardziejczasochłonne. System opłat za treści postanowił jednak wprowadzić gigant medialnyRupertMurdoch, który jest właścicielem grupy medialnej News Corporation. Grupa możesię pochwalić takimi tytułami prasowymi jak The Times, New YorkPost czy The Sun. News Corp. jest właścicielem również takichstacji telewizyjnych jak National Geographic Channel czy Fox. WInternecie zasłynął z zakupu portalu społecznościowego MySpace zaponad pół miliarda dolarów. W ciągu najbliższych 12 miesięcy jeden z największych wydawców naświecie ma zamiar wprowadzić opłaty w swoich serwisachinformacyjnych. Na pierwszy ogień pójdą serwisy internetowe gazet,które już teraz są w trudnej sytuacji finansowej. Czy jest towyjście przed szereg i nowy trend, czy jednak pojedynczy przypadek?Na razie nie ma informacji na temat wprowadzenia opłat przez innychwydawców.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)