Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

"Oldskul" - czyli stare ale jare gry cz.1 - Might and Magic 7

Może i jestem młody i niewiele w życiu widziałem jednak *stare gry są o wiele lepsze niż te nowe. Chciałbym wam przedstawić parę z nich. Nie wszystkie będą tak znowu wiekowe ale pewnie mniej popularne.

Do rzeczy. Wielu ludzi zna świat Might and Magic z popularnej serii Heroes of Might and Magic (dalej zwanej HoMM) jednak niewielu ludzi wie co tak naprawdę ten świat zawiera.

Might and Magic VII (dalej zwana po prostu MM7) jest starym grupowym cRPG osadzonym historycznie po HoMM III: RoE a HoMM III: AB. W grze posiadamy 4 osobową drużynę, w której skład wejdą m. in. Ludzie, Elfy, Orkowie czy Krasnoludy i nadać im po jednej z dostępnych klas (m. in. Złodziej, Rycerz, Paladyn, Mag, Druid i inne). Wraz z rozwojem sytuacji każdy bohater będzie mógł zdobyć wyższą rangę w swojej klasie co będzie się wiązało z nowymi możliwościami.

r   e   k   l   a   m   a

To tyle od strony technicznej. A teraz co jest takiego w tej grze, że ją polecam. Przede wszystkim klimat gry. Gra odstrasza grafiką (nawet w czasach premiery grafika była już lekko nie na czasie) jednak jeśli przymkniemy oko na oprawę wizualną gra okazuje się prawdziwym arcydziełem. Nieliniowa fabuła pozwala nam na przejście gry parokrotnie i wciąż będzie zaskakiwać. Przyznam się bez bicia. Sam ukończyłem grę 6 razy i są miejsca w grze, do których tylko zajrzałem i nigdy nie odwiedziłem ich w pełni.

Wielki plus dla nieistniejącego już studia New World Computing za oprawę muzyczną. Muzyka jest bardzo klimatyczna i przede wszystkim nie jest nużąca.

Na temat fabuły nie będę się rozpisywać ponieważ trzeba samemu to sprawdzić. Gdyby nie protesty 5% fanów nie znających się na świecie MM (który jest światem SF i Fantasy a nie tylko Fantasy) prawdopodobnie dziś mielibyśmy całkiem inaczej wyglądający świat. A tak mamy świetną linię fabuły w MM7, która nie została już później wykorzystana.

Sam gra początkowo może wydawać się trudna. Przede wszystkim dziś nie tworzy się gier cRPG, w których walka toczy się w turach jednak jeśli poświęcimy chwilę czasu dostrzeżemy plusy takiego rozwiązani (możliwa jest również walka w czasie rzeczywistym).

Jeśli komuś uda się zdobyć MM7 (antologię można nabyć nawet za 15 zł na allegro), i poszukuje więcej informacji polecam udać się do Kwasowej Groty lub Jaskini Behemota.

Pozdrawiam.

*stare gry - dla mnie od roku 2004 i wstecz. 

Komentarze