Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

T-Mobile Usługi Bankowe, czyli czy poprawiono aplikację na Androida?

Dwa dni temu bank Alior Sync przybrał nowe szaty oraz zmienił nazwę i znany jest od niedzieli jako T-Mobile Usługi Bankowe. Dla użytkowników urządzeń mobilnych wiąże się to z obowiązkową aktualizacją aplikacji mobilnej. Jako posiadacz konta bankowego i użytkownik smartfona postanowiłem przyjrzeć się bliżej nowszej wersji.

Największą zmianą jest oczywiście nowa kolorystyka, zgodna z tym, co znają klienci sieci T-Mobile: jasny interfejs, z dużą ilością bieli, z wyrazistymi różowymi akcentami… Nie będzie raczej zaskoczeniem, jeśli napiszę, że jest mniej atrakcyjnie wizualnie w porównaniu z poprzednią wersją.

Samo logowanie się, jak i główny ekran widoczny po nim, mają dokładnie taki sam układ. Zmieniły się wyłącznie graficzne elementy interfejsu, co powinno uspokoić użytkowników nielubiących zmieniania swoich przyzwyczajeń.

r   e   k   l   a   m   a

Wchodząc głębiej w kolejne funkcje aplikacji, trudno znaleźć jakieś nowości. Wygląda na to, że wszystko jest po staremu, czym jestem osobiście rozczarowany. Wydaje mi się, że jest wiele miejsc, które wymagają poprawek, a od ostatniej znaczącej aktualizacji minął aż rok i kiedy już ta się pojawiła, zmienia się najmniej istotna cecha.

Przede wszystkim chodzi o błędy i niedoróbki. Kiedy po wybraniu jakiejś opcji pojawi się ekran ładowania (zazwyczaj związany z czasochłonną czynnością), trzeba doczekać, aż sam zniknie, bo naciskanie przycisku wstecz nie daje żadnego skutku. Efekt jest taki, że jeśli otworzy się np. mapę bankomatów przy bardzo słabym połączeniu z internetem, widok map może ładować się bardzo długo, więc jedyna opcja wyjścia z niej, to reset aplikacji. Inny problem to sama użyteczność takiej mapy. Dla przykładu, we Wrocławiu mapa wskazuje w sumie… 7 bankomatów na całe miasto (4 przy rynku, reszta dość losowo). Wiem, że w promieniu 3 km od mojego miejsca zamieszkania znajduje się przynajmniej 5 takich urządzeń, jednak żadnego nie ma na mapie w aplikacji mobilnej. Niewyspecjalizowana mapa Google wskazuje mi zaś o rząd wielkości więcej kolejnych bankomatów…

Kiedyś już przedstawiłem autorom swoje uwagi, dodając komentarz w Google Play. Przy okazji dałem wtedy ocenę 3/5. Po przejrzeniu zmian wprowadzonych wraz z nową marką waham się, czy ocena wciąż nie jest zbyt wysoka. Żeby jednak nie kończyć tak pesymistycznym akcentem, przede wszystkim zmiana marki, nawet ze średnio udanymi pierwszymi tego efektami, daje mi sygnał, że coś się zmienia. Ja od aplikacji bankowej wiele nie oczekuję. Nie jestem też tak częstym jej użytkownikiem, by móc wskazać problemy z ergonomią, więc nie narzekam na obecny układ. W tym momencie oczekuję, że zmiana marki to dopiero początek i wkrótce zostaną poprawione rzeczy, które nie od dziś są zgłaszane autorom. 

oprogramowanie urządzenia mobilne

Komentarze