DuOS-M to nie emulator? Bez trudu uruchomisz w Windows aplikacje na Androida Strona główna Aktualności28.01.2015 15:54 Udostępnij: O autorze Adam Golański @eimi Posiadacze tabletów z Windows mogą czuć się nieswojo, patrząc na zasoby oprogramowania dostępne na Androida, a następnie wracając do swojego wiejącego nieco nudą Windows Store. Sporo dobrych aplikacji, szczególnie gier i oprogramowania hobbystycznego, po prostu nie jest dostępne na platformę Microsoftu, a jeśli są, to często są droższe. W teorii zawsze można spróbować wirtualizacji, ale niska wydajność urządzeń z procesorami Atom zniechęca do takich praktyk. A co, gdyby po prostu „wszyć” w Windows środowisko uruchomieniowe Androida? Za nowym rozwiązaniem tego typu tym stoi dobrze znana z rynku PC firma American Megatrends, dostarczająca firmware do setek modeli popularnych płyt głównych. Androidowe środowisko uruchomieniowe dla Windows otrzymało nazwę DuOS-M, i według zapewnień producenta ma pozwolić na odtworzenie pełnego doświadczenia pracy z mobilnym systemem Google'a, włącznie z obsługą gestów na ekranach dotykowych, wsparciem dla kamer, sensorów czy ekranowej klawiatury. Pozwoli też na działanie w trybie desktopowym, z wykorzystaniem fizycznej klawiatury i myszy, a także integrację androidowych aplikacji z Windows (będzie można np. przypinać je do paska zadań, czy udostępniać im system plików Windows). Najistotniejszą zaletą DuOS-M jest jednak obiecywana wydajność. Nie ma tu mowy o żadnej wirtualizacji czy emulacji. Najprawdopodobniej mamy do czynienia z czymś analogicznym do linuksowego Wine, gdzie aplikacje Windows otrzymują po prostu niemal kompletne API „okienek”, działając z taką samą (a czasem i większą) wydajnością jak natywne aplikacje linuksowe. Dopiero jeśli okaże się, że dana androidowa aplikacja została skompilowana bezpośrednio na architekturę ARMv7, DuOS-M będzie próbował ją emulować. Bez problemu będziemy mogli uruchamiać nawet wymagające gry. American Megatrends postarało się nie tylko o obsługę trybu pełnoekranowego i gamepadów (w tym do PS3 i Xboksa 360), ale też akceleracji 3D, wykorzystując do tego sterowniki OpenGL. DuOS-M ma być kompatybilny ze zdecydowaną większością aplikacji dostępnych w Google Play. Dostępne są wersje dla architektur 32- i 64-bitowych Intela i AMD. Androidowe środowisko uruchomieniowe sprzedawane jest za 10 dolarów, można je jednak pobrać z naszego portalu i testować za darmo przez 30 dni. Niewykluczone jest też, że niektórzy producenci tabletów z Windows mogą zaoferować preinstalowane wersje DuOS-M na swoich urządzeniach – możliwość łatwego uruchamiania aplikacji z Google Play na urządzeniu z systemem Microsoftu byłaby znakomitą przewagą konkurencyjną. Jeśli więc DuOS-M zdobędzie popularność, to nie będzie to raczej dobra wiadomość dla Microsoftu – deweloperzy będą mieli dodatkowy powód, by wątpić w sens pisania natywnych aplikacji na „okienka”, skoro tak łatwo będzie uruchomić na nich oprogramowanie dla o wiele popularniejszego Androida. Oprogramowanie Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także DuOS 1.0.16.7025 Urządzenia mobilne 5 Google usunął statystyki wersji Androida z sieci. Teraz są dostępne tylko w Android Studio 21 kwi 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Internet IT.Pro 31 Android Auto: aktualizacja wprowadziła drobną zmianę, którą doceniają kierowcy 15 kwi 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie TechMoto 17 Android Auto 5.3 usuwa szereg błędów, ale są też złe wieści dla użytkowników Androida 5.0 5 maj 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie TechMoto 32
Udostępnij: O autorze Adam Golański @eimi Posiadacze tabletów z Windows mogą czuć się nieswojo, patrząc na zasoby oprogramowania dostępne na Androida, a następnie wracając do swojego wiejącego nieco nudą Windows Store. Sporo dobrych aplikacji, szczególnie gier i oprogramowania hobbystycznego, po prostu nie jest dostępne na platformę Microsoftu, a jeśli są, to często są droższe. W teorii zawsze można spróbować wirtualizacji, ale niska wydajność urządzeń z procesorami Atom zniechęca do takich praktyk. A co, gdyby po prostu „wszyć” w Windows środowisko uruchomieniowe Androida? Za nowym rozwiązaniem tego typu tym stoi dobrze znana z rynku PC firma American Megatrends, dostarczająca firmware do setek modeli popularnych płyt głównych. Androidowe środowisko uruchomieniowe dla Windows otrzymało nazwę DuOS-M, i według zapewnień producenta ma pozwolić na odtworzenie pełnego doświadczenia pracy z mobilnym systemem Google'a, włącznie z obsługą gestów na ekranach dotykowych, wsparciem dla kamer, sensorów czy ekranowej klawiatury. Pozwoli też na działanie w trybie desktopowym, z wykorzystaniem fizycznej klawiatury i myszy, a także integrację androidowych aplikacji z Windows (będzie można np. przypinać je do paska zadań, czy udostępniać im system plików Windows). Najistotniejszą zaletą DuOS-M jest jednak obiecywana wydajność. Nie ma tu mowy o żadnej wirtualizacji czy emulacji. Najprawdopodobniej mamy do czynienia z czymś analogicznym do linuksowego Wine, gdzie aplikacje Windows otrzymują po prostu niemal kompletne API „okienek”, działając z taką samą (a czasem i większą) wydajnością jak natywne aplikacje linuksowe. Dopiero jeśli okaże się, że dana androidowa aplikacja została skompilowana bezpośrednio na architekturę ARMv7, DuOS-M będzie próbował ją emulować. Bez problemu będziemy mogli uruchamiać nawet wymagające gry. American Megatrends postarało się nie tylko o obsługę trybu pełnoekranowego i gamepadów (w tym do PS3 i Xboksa 360), ale też akceleracji 3D, wykorzystując do tego sterowniki OpenGL. DuOS-M ma być kompatybilny ze zdecydowaną większością aplikacji dostępnych w Google Play. Dostępne są wersje dla architektur 32- i 64-bitowych Intela i AMD. Androidowe środowisko uruchomieniowe sprzedawane jest za 10 dolarów, można je jednak pobrać z naszego portalu i testować za darmo przez 30 dni. Niewykluczone jest też, że niektórzy producenci tabletów z Windows mogą zaoferować preinstalowane wersje DuOS-M na swoich urządzeniach – możliwość łatwego uruchamiania aplikacji z Google Play na urządzeniu z systemem Microsoftu byłaby znakomitą przewagą konkurencyjną. Jeśli więc DuOS-M zdobędzie popularność, to nie będzie to raczej dobra wiadomość dla Microsoftu – deweloperzy będą mieli dodatkowy powód, by wątpić w sens pisania natywnych aplikacji na „okienka”, skoro tak łatwo będzie uruchomić na nich oprogramowanie dla o wiele popularniejszego Androida. Oprogramowanie Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji