Dwa ciekawe biuletyny KB dotyczące Visty Strona główna Aktualności23.12.2007 18:28 Udostępnij: O autorze Tomek Bryja Dział wsparcia technicznego Microsoft w najwyraźniej przedświątecznej gorączce opublikował dwa ciekawe biuletyny KB dotyczące Visty. Jeden dotyczy problemu, o którym na naszych łamach przeczytać można było w felietonie Powrót z przyszłości kilka miesięcy temu. Chodzi o irytujące, częste kłopoty ze zmianą rozdzielczości ekranu po uruchomieniu notebooka, które skutkują mogącym doprowadzić do szału bałaganem na pulpicie. Po felietonie wielu użytkowników wskazywało na problemy ze sterownikami, okazuje się jednak że - jak twierdzi biuletyn KB945459 - winny jest podejrzewany przez nas TMM (Transient Multi-monitor Manager). Kiedy po uruchomieniu notebooka sterownik monitora nie zdąży wczytać się przed logowaniem użytkownika, po jego zalogowaniu TMM nie mogąc rozpoznać ekranu zmniejsza rozdzielczość. Po chwili, kiedy sterownik zostaje załadowany, sytuacja wraca do normy - poza układem ikon i zapamiętanymi rozmiarami okien. Szkoda, że jedyne sugerowane póki co przez biuletyn rozwiązanie problemu to wyłącznie TMM w Harmonogramie Zadań. Drugi biuletyn, "ciekawy" już niestety inaczej, warto przeczytać aż dwukrotnie by upewnić się że producent faktycznie ma na myśli to, co po pierwszym czytaniu powoduje szersze otwarcie oczu w niedowierzaniu. W skrócie - ten oficjalny biuletyn działu wsparcia technicznego Microsoft mówi o tym, że jeśli któregoś pięknego ranka nasza Vista nie uruchomi się racząc użytkownika czarnym ekranem bez żadnego komunikatu - należy zreinstalować system. Biuletyn jest na tyle uprzejmy, że niedoświadczonych użytkowników kieruje do innego wartościowego inaczej zasobu - KB918884 (How to install Windows Vista). Na pocieszenie dodaje jeszcze, że winą za bezproduktywnie stracone godziny obarczyć można uszkodzenie struktury katalogu $Txf skutkujące wzajemnym zamrożeniem procesów Autocheck i TxF. Na święta pozostaje więc życzyć wszystkim szczęśliwym posiadaczom nowego systemu, by zainteresowanie obydwoma biuletynami pozostało jedynie w sferze ciekawostek przyrodniczych... Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Windows 10 i najciekawsze luki marca 2020. Najważniejszej oficjalnie nie załatano 11 mar 2020 Kamil J. Dudek Oprogramowanie Bezpieczeństwo IT.Pro 68 Test kamerki Overmax Camroad 7.0: Ciekawa konstrukcja w rozsądnej cenie 30 cze 2020 Kamil Rogala Sprzęt TechMoto 11 Smash: ciekawa, wypaśniejsza alternatywa dla WeTransfer bez limitu danych 15 kwi 2020 Jakub Krawczyński Oprogramowanie Internet 17 Koniec wymieniania smartfona co dwa lata. UE robi porządek z prawem 13 mar 2020 Jakub Krawczyński Sprzęt SmartDom 223
Udostępnij: O autorze Tomek Bryja Dział wsparcia technicznego Microsoft w najwyraźniej przedświątecznej gorączce opublikował dwa ciekawe biuletyny KB dotyczące Visty. Jeden dotyczy problemu, o którym na naszych łamach przeczytać można było w felietonie Powrót z przyszłości kilka miesięcy temu. Chodzi o irytujące, częste kłopoty ze zmianą rozdzielczości ekranu po uruchomieniu notebooka, które skutkują mogącym doprowadzić do szału bałaganem na pulpicie. Po felietonie wielu użytkowników wskazywało na problemy ze sterownikami, okazuje się jednak że - jak twierdzi biuletyn KB945459 - winny jest podejrzewany przez nas TMM (Transient Multi-monitor Manager). Kiedy po uruchomieniu notebooka sterownik monitora nie zdąży wczytać się przed logowaniem użytkownika, po jego zalogowaniu TMM nie mogąc rozpoznać ekranu zmniejsza rozdzielczość. Po chwili, kiedy sterownik zostaje załadowany, sytuacja wraca do normy - poza układem ikon i zapamiętanymi rozmiarami okien. Szkoda, że jedyne sugerowane póki co przez biuletyn rozwiązanie problemu to wyłącznie TMM w Harmonogramie Zadań. Drugi biuletyn, "ciekawy" już niestety inaczej, warto przeczytać aż dwukrotnie by upewnić się że producent faktycznie ma na myśli to, co po pierwszym czytaniu powoduje szersze otwarcie oczu w niedowierzaniu. W skrócie - ten oficjalny biuletyn działu wsparcia technicznego Microsoft mówi o tym, że jeśli któregoś pięknego ranka nasza Vista nie uruchomi się racząc użytkownika czarnym ekranem bez żadnego komunikatu - należy zreinstalować system. Biuletyn jest na tyle uprzejmy, że niedoświadczonych użytkowników kieruje do innego wartościowego inaczej zasobu - KB918884 (How to install Windows Vista). Na pocieszenie dodaje jeszcze, że winą za bezproduktywnie stracone godziny obarczyć można uszkodzenie struktury katalogu $Txf skutkujące wzajemnym zamrożeniem procesów Autocheck i TxF. Na święta pozostaje więc życzyć wszystkim szczęśliwym posiadaczom nowego systemu, by zainteresowanie obydwoma biuletynami pozostało jedynie w sferze ciekawostek przyrodniczych... Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji