r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Eco, czyli ekologiczny Minecraft z symulowanym ekosystemem

Strona główna AktualnościROZRYWKA

W ostatnich latach można było zaobserwować, jak rosnącą popularność zdobywały gry survivalowe. Niezależnie od tego, czy chodziło próby przetrwania w świecie opanowanym przez zombie czy realia wojny domowej, takie produkcje spotykały się na ogół ze sporym zainteresowaniem. Trwają prace nad Eco – pozycją, która podchodzi do tematu ze sporym nowatorstwem. Rozgrywka będzie opierała się bowiem na przetrwaniu... ekosystemu.

Na pierwszy rzut oka skojarzenia Eco z Minecraftem nasuwają się same. Zarówno grafika, jak i rozgrywka, opierają się na podobnych pomysłach. Niemniej w Eco znacznie bardziej rozbudowany został element wpływu działań gracza na środowisko jego działań. Według zapowiedzi twórców, wydobywanie surowców i budowanie będzie miało istotny wpływ na faunę i florę. Nierozsądne decyzje gracza będą mogły doprowadzić nawet do zagłady całego ekosystemu.

r   e   k   l   a   m   a

Niejasne jest jeszcze jak bardzo będą rozbudowane ekosystemy, jednak można założyć, że zapowiedzi „pełnoprawnej symulacji” są nieco przesadzone. Twórcy gry poinformowali natomiast o dziesiątkach gatunków zwierząt i tysiącach roślin, na które wpływać będą decyzje gracza. Eco, podobnie jak Minecraft, będzie grą dla wielu graczy, a podstawą sukcesu ma być właśnie współpraca między nimi. Nie wystarczy bowiem, że tylko jeden gracz na mapie będzie zwracał uwagę na konsekwencje swoich decyzji dla środowiska. Kluczem do zachowania równowagi w ekosystemie ma być ustalenie przez graczy zasad i skali eksploatacji.

Realistycznie symulowana ma być także populacja zwierząt. W przeciwieństwie do surowców, których raz ustalona ilość nie będzie mogła później zostać odnowiona, przedstawiciele fauny będą mnożyć się lub wymierać, w zależności od podejmowanych przez graczy działań.

Aktualnie Eco walczy o poparcie w Steam Greenlight. Autorzy podkreślają oczywiście wartość edukacyjną swojej produkcji. Puśćmy jednak wodze fantazji. Być może, jeżeli Eco zdobędzie odpowiedni rozgłos i zainteresowanie, zaawansowane symulacje środowiska naturalnego w skali mikro i makro będą wkrótce stałym elementem gier strategicznych.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.