Edycje pakietu Microsoft Office 2007 Strona główna Aktualności Udostępnij: O autorze Wojciech Kowasz @Docent Pakiet Microsoft Office 2007 udostępniany będzie w aż ośmiu edycjach. Tak duża ich ilość jest zapewne podyktowana chęcią jak najlepszego dopasowania się do potrzeb potencjalnych klientów ale także skutkiem... oddechu konkurencji ze strony alternatywnych pakietów biurowych. Wraz z odsłoną 2007 pojawi się bowiem całkowita nowość - przeznaczona do użytku domowego edycja Office 2007 Home and Student. Tą edycję będzie mógł kupić każdy klient indywidualny, a jej koszt będzie kształtował się na atrakcyjnym cenowo poziomie, zbliżonym do pakietu Office 2003 dla Nauczycieli, Uczniów i Studentów. O to od dawna postulowali użytkownicy. Kto wie, może przy następnej edycji doczekamy się całkowicie darmowej edycji do niekomercyjnych zastosowań?Poniżej prezentujemy przegląd poszczególnych edycji Microsoft Office 2007. Ceny zostały podane w oparciu o oficjalne materiały udostępniane przez Microsoft dla rynku amerykańskiego. Ceny w złotówkach są orientacyjne ponieważ trzeba liczyć się z różnicami kursowymi, a także podatkami. Podajemy je na podstawie przeliczenia według kursu 1 USD = 3,10 PLN. Office Basic 2007 "Okrojona" edycja pakietu skierowana do użytkowników domowych i małych firm. Office Basic 2007, podobnie jak w przypadku edycji 2003 będzie dostępna w sprzedaży wyłącznie jako OEM sprzedawana wraz z nowymi komputerami. Edycja ta zawiera kluczowe aplikacje pakietu: edytor tekstów Word, arkusz kalkulacyjny Excel i program pocztowy wraz z kalendarzem Outlook. Zakładając, że cena tej edycji pozostanie na zbliżonym poziomie jak w przypadku edycji 2003 (w chwili obecnej ok. 620 zł netto, 756 zł brutto), będzie to najtańsza opcja zakupu nowego Office 2007 do zastosowań komercyjnych (naturalnie w przypadku jednoczesnego zakupu nowego komputera). Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkulacyjny Outlook - klient pocztowy i aplikacja do organizacji czasu Dostępność tylko wraz z nowymi komputerami (OEM) Orientacyjna cena b.d. Office Home and Student 2007 Nowość w Office 2007. Edycja skierowana tylko i wyłącznie do użytkowników domowych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów i studentów. Wzorem poprzedniej edycji licencja będzie tańsza kosztem zastrzeżenia o niekomercyjnym wykorzystaniu, ale - co jest nowością - będą mogli zakupić ją wszyscy domowi użytkownicy, a nie tylko nauczyciele i osoby uczące się, jak to miało miejsce w przypadku Microsoft Office 2003 dla Nauczycieli, Uczniów i Studentów. Oprócz podstawowych programów, takich jak Word, Excel i PowerPoint do dyspozycji będzie także oprogramowanie OneNote do sporządzania notatek. Absolutnie najtańsza edycja Office 2007. W wersji tej jednakże nie będzie można znaleźć aplikacji Outlook. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji OneNote - aplikacja do sporządzania notatek Dostępność Wersja pudełkowa (retail), brak opcji uaktualnienia. Orientacyjna cena 149 dolarów (ok. 450 zł) Office Standard 2007 Podstawowa, uniwersalna edycja przeznaczona dla każdego, zawierająca takie aplikacje jak Word, Excel, PowerPoint i Outlook. Przeznaczona jest dla klientów zainteresowanych komercyjnym wykorzystaniem możliwości nowego pakietu Office za jak najniższą cenę (naturalnie w przypadku wersji pudełkowej ponieważ tańsze będą edycje Office Basic 2007 i Office Small Business 2007 w wersjach OEM). Prawdopodobnie, tak jest to w przypadku obecnego Office 2003, tańszym sposobem na uzyskanie tej wersji będzie jednoczesny zakup Works plus uaktualnienia. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Outlook - klient pocztowy i aplikacja do organizacji czasu Dostępność Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade) Orientacyjna cena 399 dolarów (ok. 1220 zł), uaktualnienie 239 dolarów (ok. 730 zł) Office Small Business 2007 Edycja skierowana jest dla małych i średnich przedsiębiorstw, których z pewnością może zainteresować obecność dodatkowych aplikacji w zestawie - oprócz flagowych produktów dostępne są także Publisher do projektowania publikacji drukowanych i on-line czy dodatek do programu pocztowego i kalendarza Outlook - Business Contact Manager. Podobnie jak w przypadku edycji 2003, obecny jest także pomocny w biznesie, program PowerPoint, który wcześniej nie był dostępny w edycji Small Business. Podobnie jak do tej pory, Office Small Business 2007 będzie się charakteryzować najlepszym stosunkiem zawartości do ceny w przypadku wersji OEM, sprzedawanej wraz z nowymi komputerami (w chwili obecnej koszt zakupu Office Small Business 2003 w wersji OEM to około 815 zł netto, 995 zł brutto). Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Dostępność Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade), wraz z nowymi komputerami (OEM). Orientacyjna cena 449 dolarów (ok. 1400 zł), uaktualnienie 279 dolarów (ok. 860 zł), b.d. odnośnie OEM Office Professional 2007 Wzorem poprzednich edycji, zawartość Office Professional 2007 obejmuje wszystkie aplikacje dostępne w edycji Standard oraz aplikację do tworzenia publikacji Publisher i, co ważniejsze, program bazodanowy Access. W programie Outlook dostępny jest także dodatek Business Contact Manager. Najtańszym sposobem zakupu tej edycji będzie wersja OEM, dostępna w sprzedaży wraz z nowymi komputerami (obecny koszt Office Professional 2003 w wersji OEM to ok. 1015 zł netto, 1238 zł brutto). W przypadku wersji pudełkowych, najprawdopodobniej będzie można obniżyć koszt zakupu poprzez jednoczesny zakup Works plus uaktualnienia do tej edycji. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Access - program bazodanowy Dostępność Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade), wraz z nowymi komputerami (OEM). Orientacyjna cena 499 dolarów (ok. 1400 zł), uaktualnienie 329 dolarów (ok. 1020 zł), b.d. odnośnie OEM Office Professional Plus 2007 Najbardziej znana do tej pory edycja, głownie z uwagi na fakt jej publicznej dystrybucji w ramach publicznego programu beta. Zawiera prawie wszystkie składniki pakietu - oprócz tych najbardziej podstawowych są to Publisher, Access, InfoPath (do tworzenia i przetwarzania formularzy XML) oraz Communicator (platforma do komunikacji sieciowej). Dostępne są również technologie Integrated Enterprise Content Management, Electronic Forms i Advanced Information Rights Management and Policy Capabilities. Professional Plus dystrybuowany będzie tylko i wyłącznie w kanałach licencjonowania grupowego. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Access - program bazodanowy InfoPath - do tworzenia i przetwarzania formularzy XML Communicator - do komunikacji sieciowej Dostępność W ramach programów licencjonowania grupowego Orientacyjna cena b.d. Office Enterprise 2007 Kolejna edycja Office adresowana do firm posiadających lub skłonnych zawrzeć umowy licencjonowania grupowego. Enterprise charakteryzuje się tymi samymi składnikami co Professional Plus, a ponadto posiada program OneNote oraz nowego członka rodziny Office - aplikację Groove, wirtualne biuro usprawniające pracę grupową niezależnie od lokalizacji fizycznej pracowników. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Access - program bazodanowy OneNote - aplikacja do sporządzania notatek InfoPath - do tworzenia i przetwarzania formularzy XML Communicator - do komunikacji sieciowej Groove - "wirtualne biuro" Dostępność W ramach programów licencjonowania grupowego Orientacyjna cena b.d. Office Ultimate 2007 Jak wskazuje sama nazwa to najbogatsza z wszystkich dostępnych edycji pakietu Office. Jedynym składnikiem nieobecnym w tej wersji jest Communicator, który znalazł się tylko w edycjach Enterprise i Professional Plus - bardziej bezpośrednio adresowanych do klientów korporacyjnych. W przeciwieństwie jednak do wymienionych, Ultimate dostępna jest w sprzedaży detalicznej jako produkt pudełkowy (retail) czyli tzw. "paczka". Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Access - program bazodanowy OneNote - aplikacja do sporządzania notatek InfoPath - do tworzenia i przetwarzania formularzy XML Groove - "wirtualne biuro" Dostępność Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade) Orientacyjna cena 679 dolarów (ok. 2100 zł), uaktualnienie 539 dolarów (ok. 1670 zł) Zestawienie edycji Zestawienie składników poszczególnych edycji Office 2007 (kliknij aby powiększyć) Publikacje powiązane Artykuł: Najważniejsze nowości w Microsoft Office 2007 Artykuł: Microsoft Office 2007 - co nowego w aplikacjach? Artykuł: Praca grupowa w Office 2007 Demonstracja: Office 2007 Beta 2 - pierwsze spojrzenie Microsoft Office 2007 Enterprise PL - wersja testowa do pobrania Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Styczniowe łatki do pakietu Microsoft Office dostępne – wiele poprawek dotyczy Excela 4 sty Oskar Ziomek Oprogramowanie 16 Czy wymagania Windows 10 rosną? Microsoft twierdzi, że nie, ale... 29 gru 2018 Kamil J. Dudek Oprogramowanie 217 Windows może stać się usługą abonamentową. Microsoft szykuje tajemniczy projekt 17 gru 2018 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Biznes 260 Microsoft Edge na silniku Chromium wkrótce w fazie testów: producent szuka ochotników 21 gru 2018 Oskar Ziomek Oprogramowanie Internet 73
Udostępnij: O autorze Wojciech Kowasz @Docent Pakiet Microsoft Office 2007 udostępniany będzie w aż ośmiu edycjach. Tak duża ich ilość jest zapewne podyktowana chęcią jak najlepszego dopasowania się do potrzeb potencjalnych klientów ale także skutkiem... oddechu konkurencji ze strony alternatywnych pakietów biurowych. Wraz z odsłoną 2007 pojawi się bowiem całkowita nowość - przeznaczona do użytku domowego edycja Office 2007 Home and Student. Tą edycję będzie mógł kupić każdy klient indywidualny, a jej koszt będzie kształtował się na atrakcyjnym cenowo poziomie, zbliżonym do pakietu Office 2003 dla Nauczycieli, Uczniów i Studentów. O to od dawna postulowali użytkownicy. Kto wie, może przy następnej edycji doczekamy się całkowicie darmowej edycji do niekomercyjnych zastosowań?Poniżej prezentujemy przegląd poszczególnych edycji Microsoft Office 2007. Ceny zostały podane w oparciu o oficjalne materiały udostępniane przez Microsoft dla rynku amerykańskiego. Ceny w złotówkach są orientacyjne ponieważ trzeba liczyć się z różnicami kursowymi, a także podatkami. Podajemy je na podstawie przeliczenia według kursu 1 USD = 3,10 PLN. Office Basic 2007 "Okrojona" edycja pakietu skierowana do użytkowników domowych i małych firm. Office Basic 2007, podobnie jak w przypadku edycji 2003 będzie dostępna w sprzedaży wyłącznie jako OEM sprzedawana wraz z nowymi komputerami. Edycja ta zawiera kluczowe aplikacje pakietu: edytor tekstów Word, arkusz kalkulacyjny Excel i program pocztowy wraz z kalendarzem Outlook. Zakładając, że cena tej edycji pozostanie na zbliżonym poziomie jak w przypadku edycji 2003 (w chwili obecnej ok. 620 zł netto, 756 zł brutto), będzie to najtańsza opcja zakupu nowego Office 2007 do zastosowań komercyjnych (naturalnie w przypadku jednoczesnego zakupu nowego komputera). Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkulacyjny Outlook - klient pocztowy i aplikacja do organizacji czasu Dostępność tylko wraz z nowymi komputerami (OEM) Orientacyjna cena b.d. Office Home and Student 2007 Nowość w Office 2007. Edycja skierowana tylko i wyłącznie do użytkowników domowych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów i studentów. Wzorem poprzedniej edycji licencja będzie tańsza kosztem zastrzeżenia o niekomercyjnym wykorzystaniu, ale - co jest nowością - będą mogli zakupić ją wszyscy domowi użytkownicy, a nie tylko nauczyciele i osoby uczące się, jak to miało miejsce w przypadku Microsoft Office 2003 dla Nauczycieli, Uczniów i Studentów. Oprócz podstawowych programów, takich jak Word, Excel i PowerPoint do dyspozycji będzie także oprogramowanie OneNote do sporządzania notatek. Absolutnie najtańsza edycja Office 2007. W wersji tej jednakże nie będzie można znaleźć aplikacji Outlook. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji OneNote - aplikacja do sporządzania notatek Dostępność Wersja pudełkowa (retail), brak opcji uaktualnienia. Orientacyjna cena 149 dolarów (ok. 450 zł) Office Standard 2007 Podstawowa, uniwersalna edycja przeznaczona dla każdego, zawierająca takie aplikacje jak Word, Excel, PowerPoint i Outlook. Przeznaczona jest dla klientów zainteresowanych komercyjnym wykorzystaniem możliwości nowego pakietu Office za jak najniższą cenę (naturalnie w przypadku wersji pudełkowej ponieważ tańsze będą edycje Office Basic 2007 i Office Small Business 2007 w wersjach OEM). Prawdopodobnie, tak jest to w przypadku obecnego Office 2003, tańszym sposobem na uzyskanie tej wersji będzie jednoczesny zakup Works plus uaktualnienia. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Outlook - klient pocztowy i aplikacja do organizacji czasu Dostępność Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade) Orientacyjna cena 399 dolarów (ok. 1220 zł), uaktualnienie 239 dolarów (ok. 730 zł) Office Small Business 2007 Edycja skierowana jest dla małych i średnich przedsiębiorstw, których z pewnością może zainteresować obecność dodatkowych aplikacji w zestawie - oprócz flagowych produktów dostępne są także Publisher do projektowania publikacji drukowanych i on-line czy dodatek do programu pocztowego i kalendarza Outlook - Business Contact Manager. Podobnie jak w przypadku edycji 2003, obecny jest także pomocny w biznesie, program PowerPoint, który wcześniej nie był dostępny w edycji Small Business. Podobnie jak do tej pory, Office Small Business 2007 będzie się charakteryzować najlepszym stosunkiem zawartości do ceny w przypadku wersji OEM, sprzedawanej wraz z nowymi komputerami (w chwili obecnej koszt zakupu Office Small Business 2003 w wersji OEM to około 815 zł netto, 995 zł brutto). Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Dostępność Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade), wraz z nowymi komputerami (OEM). Orientacyjna cena 449 dolarów (ok. 1400 zł), uaktualnienie 279 dolarów (ok. 860 zł), b.d. odnośnie OEM Office Professional 2007 Wzorem poprzednich edycji, zawartość Office Professional 2007 obejmuje wszystkie aplikacje dostępne w edycji Standard oraz aplikację do tworzenia publikacji Publisher i, co ważniejsze, program bazodanowy Access. W programie Outlook dostępny jest także dodatek Business Contact Manager. Najtańszym sposobem zakupu tej edycji będzie wersja OEM, dostępna w sprzedaży wraz z nowymi komputerami (obecny koszt Office Professional 2003 w wersji OEM to ok. 1015 zł netto, 1238 zł brutto). W przypadku wersji pudełkowych, najprawdopodobniej będzie można obniżyć koszt zakupu poprzez jednoczesny zakup Works plus uaktualnienia do tej edycji. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Access - program bazodanowy Dostępność Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade), wraz z nowymi komputerami (OEM). Orientacyjna cena 499 dolarów (ok. 1400 zł), uaktualnienie 329 dolarów (ok. 1020 zł), b.d. odnośnie OEM Office Professional Plus 2007 Najbardziej znana do tej pory edycja, głownie z uwagi na fakt jej publicznej dystrybucji w ramach publicznego programu beta. Zawiera prawie wszystkie składniki pakietu - oprócz tych najbardziej podstawowych są to Publisher, Access, InfoPath (do tworzenia i przetwarzania formularzy XML) oraz Communicator (platforma do komunikacji sieciowej). Dostępne są również technologie Integrated Enterprise Content Management, Electronic Forms i Advanced Information Rights Management and Policy Capabilities. Professional Plus dystrybuowany będzie tylko i wyłącznie w kanałach licencjonowania grupowego. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Access - program bazodanowy InfoPath - do tworzenia i przetwarzania formularzy XML Communicator - do komunikacji sieciowej Dostępność W ramach programów licencjonowania grupowego Orientacyjna cena b.d. Office Enterprise 2007 Kolejna edycja Office adresowana do firm posiadających lub skłonnych zawrzeć umowy licencjonowania grupowego. Enterprise charakteryzuje się tymi samymi składnikami co Professional Plus, a ponadto posiada program OneNote oraz nowego członka rodziny Office - aplikację Groove, wirtualne biuro usprawniające pracę grupową niezależnie od lokalizacji fizycznej pracowników. Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Access - program bazodanowy OneNote - aplikacja do sporządzania notatek InfoPath - do tworzenia i przetwarzania formularzy XML Communicator - do komunikacji sieciowej Groove - "wirtualne biuro" Dostępność W ramach programów licencjonowania grupowego Orientacyjna cena b.d. Office Ultimate 2007 Jak wskazuje sama nazwa to najbogatsza z wszystkich dostępnych edycji pakietu Office. Jedynym składnikiem nieobecnym w tej wersji jest Communicator, który znalazł się tylko w edycjach Enterprise i Professional Plus - bardziej bezpośrednio adresowanych do klientów korporacyjnych. W przeciwieństwie jednak do wymienionych, Ultimate dostępna jest w sprzedaży detalicznej jako produkt pudełkowy (retail) czyli tzw. "paczka". Zawartość pakietu Word - edytor tekstów Excel - arkusz kalkularcyjny PowerPoint - program do tworzenia prezentacji Publisher - program do tworzenia publikacji Outlook - wraz z dodatkiem Business Contact Manager Access - program bazodanowy OneNote - aplikacja do sporządzania notatek InfoPath - do tworzenia i przetwarzania formularzy XML Groove - "wirtualne biuro" Dostępność Wersja pudełkowa (retail), uaktualnienie (upgrade) Orientacyjna cena 679 dolarów (ok. 2100 zł), uaktualnienie 539 dolarów (ok. 1670 zł) Zestawienie edycji Zestawienie składników poszczególnych edycji Office 2007 (kliknij aby powiększyć) Publikacje powiązane Artykuł: Najważniejsze nowości w Microsoft Office 2007 Artykuł: Microsoft Office 2007 - co nowego w aplikacjach? Artykuł: Praca grupowa w Office 2007 Demonstracja: Office 2007 Beta 2 - pierwsze spojrzenie Microsoft Office 2007 Enterprise PL - wersja testowa do pobrania Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji