r   e   k   l   a   m   a
reklama

F8: Messenger to już nie komunikator. Messenger to rynek

Strona główna Aktualności

O autorze

Na dziobie okrętu. Stawia znaczące nad znaczonym, lubi czapki z daszkiem, teorię gier, tłumaczenia maszynowe i karabiny maszynowe.

Podczas inauguracji F8 nie mogło zabraknąć Messengera. Aplikacja na ogół zgodnie jest krytykowana za ociężałość i przerost formy nad faktycznie wykorzystywanymi zastosowaniami. Messenger – podobnie zresztą jak cały Facebook – nie ma konkurencji. Co to oznacza dla jego przyszłości? A w rezultacie dla przyszłości naszej komunikacji?

Messenger będzie rozwijany w kierunku pośredniczenia w sprzedaży, co jednak będzie miało wpływ na codziennie wykorzystanie komunikatora przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Już teraz na całym świecie działa 100 tys. botów, a będzie ich tylko więcej, choć świadczenie usług i sprzedawanie produktów jest przecież przede wszystkim realizowane przez zatrudniane przez korporacje ludzkie social ninja.

Dziś Facebook zaprezentował Messenger Platform 2.0, oddając w ręce firm jeszcze więcej możliwości. Otrzymają oni między innymi obsługę rozszerzeń, na przykład integrację ze Spotify. Ponadto zapowiedziano także integrację z Apple Music. Na liście partnerów jest już dziś między innymi Wall Street Journal czy Uber.

Do dyspozycji firm oddane zostaną algorytmy, które zautomatyzują odpowiedzi. Na przykład pizzeria będzie mogła wprowadzić scenariusze rozmowy, dzięki czemu do odpowiadania na zamówienia nie będzie już konieczna ludzka praca. Dla korporacji, które wykorzystują Messegnera do zarabiania nowości jest sporo. Dla użytkowników, którzy chcą (lub muszą) na nim rozmawiać ze znajomymi, Facebook nie zaprezentował dziś nic.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieNajsłynniejsze kanały na YouTubie. W Polsce często nieznane