Facebook krytykuje politykę prywatności Apple'a. Zamieścił nawet specjalną reklamę Strona główna Aktualności16.12.2020 18:56 Szef Facebooka Mark Zuckerberg. Udostępnij: O autorze Mateusz Czerniak @Mateusz_Czerniak Jak donosi portal "The Verge", Facebook publicznie krytykuje nadchodzące zmiany w prywatności systemu iOS, publikując na łamach m.in. New York Timesa, Wall Street Journala, czy Financial Times całostronicowe reklamy prasowe na ten temat. Firma Marka Zuckerberga twierdzi, że sprzeciwia się zmianom w imię ochrony małego biznesu. Reklama prasowa Facebooka krytykująca zmiany zapowiadane przez Apple'a. (twitter.com/DaveStangis) Pod słowem "zmiany" Facebook ma na myśli funkcję App Tracking Transparency. Ma ona ograniczyć aplikacjom możliwość śledzenia użytkowników i stać się częścią systemu iOS 14 w przyszłym roku, po tym jak Apple we wrześniu ogłosiło opóźnienie jej wprowadzenia pod naciskiem lobby. Kiedy funkcja ta będzie włączona w systemie, każda aplikacja działająca na iPhone'ach lub iPadach będzie musiała zapytać użytkownika o pozwolenie, zanim uzyska dostęp do określonych danych, które można wykorzystać do śledzenia ich w innych aplikacjach. Facebook vs Apple Jak pisze "The Verge", zmiany te będą miały wpływ na działalność reklamową Facebooka, a w szczególności jego sieci reklamowej dla deweloperów i przedsiębiorstw, ponieważ użytkownicy końcowi są bardziej skłonni zrezygnować z udostępniania danych. Facebook w swojej reklamie prasowej twierdzi, że zmiany te będą "niszczycielskie w stosunku do małych firm", które opierają swoje działania reklamowe na Facebooku. Firma pisze m.in., że "duża część społeczności niewielkiego biznesu wyraziła wątpliwości na temat aktualizacji zapowiedzianej przez Apple'a, która ograniczy wykorzystywanie spersonalizowanych reklam". Apple jak na razie nie odniosła się bezpośrednio do tego ruchu firmy Zuckerberga, ale w ubiegłym miesiącu odpowiedziała na podobnego rodzaju zarzuty krytykując Facebooka za "lekceważenie prywatności użytkowników". Oprogramowanie Internet Biznes Bezpieczeństwo Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Apple: nowa funkcja w iOS pozwoli odblokować samochód iPhone'em 6 lut 2020 Jakub Krawczyński Oprogramowanie SmartDom TechMoto 25 Facebook Messenger rozpozna twoją twarz – w trosce o prywatność rozmów 27 sty 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Bezpieczeństwo 27 Apple CarPlay z grami i odtwarzaczem YouTube. Jailbreak iOS-a 13 na to pozwala 24 lut 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie TechMoto 8 iPhone i iOS 13 to siedlisko reklam. Inżynier zwraca uwagę na pewną niekonsekwencję 19 lut 2020 Piotr Urbaniak Sprzęt Biznes 61
Udostępnij: O autorze Mateusz Czerniak @Mateusz_Czerniak Jak donosi portal "The Verge", Facebook publicznie krytykuje nadchodzące zmiany w prywatności systemu iOS, publikując na łamach m.in. New York Timesa, Wall Street Journala, czy Financial Times całostronicowe reklamy prasowe na ten temat. Firma Marka Zuckerberga twierdzi, że sprzeciwia się zmianom w imię ochrony małego biznesu. Reklama prasowa Facebooka krytykująca zmiany zapowiadane przez Apple'a. (twitter.com/DaveStangis) Pod słowem "zmiany" Facebook ma na myśli funkcję App Tracking Transparency. Ma ona ograniczyć aplikacjom możliwość śledzenia użytkowników i stać się częścią systemu iOS 14 w przyszłym roku, po tym jak Apple we wrześniu ogłosiło opóźnienie jej wprowadzenia pod naciskiem lobby. Kiedy funkcja ta będzie włączona w systemie, każda aplikacja działająca na iPhone'ach lub iPadach będzie musiała zapytać użytkownika o pozwolenie, zanim uzyska dostęp do określonych danych, które można wykorzystać do śledzenia ich w innych aplikacjach. Facebook vs Apple Jak pisze "The Verge", zmiany te będą miały wpływ na działalność reklamową Facebooka, a w szczególności jego sieci reklamowej dla deweloperów i przedsiębiorstw, ponieważ użytkownicy końcowi są bardziej skłonni zrezygnować z udostępniania danych. Facebook w swojej reklamie prasowej twierdzi, że zmiany te będą "niszczycielskie w stosunku do małych firm", które opierają swoje działania reklamowe na Facebooku. Firma pisze m.in., że "duża część społeczności niewielkiego biznesu wyraziła wątpliwości na temat aktualizacji zapowiedzianej przez Apple'a, która ograniczy wykorzystywanie spersonalizowanych reklam". Apple jak na razie nie odniosła się bezpośrednio do tego ruchu firmy Zuckerberga, ale w ubiegłym miesiącu odpowiedziała na podobnego rodzaju zarzuty krytykując Facebooka za "lekceważenie prywatności użytkowników". Oprogramowanie Internet Biznes Bezpieczeństwo Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji