reklama

Facebook wycofuje się z kontrowersyjnego regulaminu

Strona główna Aktualności

O autorze

Administrator infrastruktury obsługującej portal dobreprogramy i pasjonat nowych technologii spod różnych znaków. Przed pracą miłośnik gry w squasha, po pracy fan Formuły 1.

Pod wpływem głośnych protestów użytkowników i ogromnego zainteresowania mediów Facebook przywrócił poprzednie zasady użytkowania serwisu po tym, jak wprowadzony niedawno nowy regulamin pozwalał firmie na dowolne wykorzystanie treści publikowanych przez użytkowników.

Według nowych reguł korzystania z serwisu społecznościowego Facebook firma zastrzegła sobie prawo do swobodnego wykorzystania wszelkich informacji wprowadzanych przez użytkowników do swoich profili, w tym zdjęć. Facebook mógł więc je dystrybuować, używać w celach komercyjnych i reklamowych. Co więcej, zmiany w regulaminie pozwalały na przechowywanie tych materiałów nawet po usunięciu konta przez użytkownika.

Trudno się dziwić, jakie oburzenie wywołały zmiany. W związku z protestami Facebook zdecydował przywrócić poprzednią treść regulaminu na czas prac poprawkowych w nowej wersji. Firma jednak broni się, że jej celem nie było wykorzystanie materiałów w sposób, w jaki nie życzyliby sobie użytkownicy. Tłumaczy, że nowe przepisy zabezpieczają serwis np. przed sytuacją, w której użytkownik wysyła wiadomość i jest ona zapisana w elementach wysłanych nadawcy i skrzynce odbiorczej adresata - i w tym drugim miejscu zostaje nawet, gdy nadawca swoje konto usunie, a teoretycznie wtedy Facebook powinien wszelkie informacje tego użytkownika usunąć wraz z jego kontem.

W Internecie powstało kilka grup protestacyjnych, między innymi "Facebook Owns You" i "People Against the New Terms of Service". Każda liczy od kilku do kilkunastu tysięcy członków.

© dobreprogramy

Komentarze

reklama