Facebook wykorzysta AI do walki z niepoprawnymi politycznie reklamami

Facebook wykorzysta AI do walki z niepoprawnymi politycznie reklamami

Facebook wykorzysta AI do walki z niepoprawnymi politycznie reklamami
09.02.2017 18:56, aktualizacja: 10.02.2017 12:56

Jak już mogliśmy się przekonać, Facebook chce by użytkownicy udostępniali wyłącznie wybrane, nie naruszające standardów społeczności treści. To samo tyczy się reklamodawców, nie ma mowy o dyskryminujących, rasistowskich czy seksistowskich reklamach. W celu ochronienia wszystkich tych, którzy widząc reklamę mogliby poczuć się urażeni, doznać szoku i potem jeszcze kogoś zaskarżyć, Facebook wdraża sztuczną inteligencję.

Wczoraj Facebook oficjalnie ogłosił, że zaktualizował swoją politykę dotyczącą reklam, które mogą pojawić się w serwisie. Podstawowym założeniem nowych wytycznych jest silniejsze egzekwowanie od reklamodawców przestrzegania norm dotyczących zakazu dyskryminacji. Dodatkowo Facebook chce w tym celu wykorzystywać technologię maszynowego uczenia, która miałaby identyfikować potencjalne kontrowersyjne reklamy. Miałoby to odczuwalnie usprawnić proces wychwytywania nieodpowiednich materiałów.

Może by tak Facebook całkowicie uwolnić od reklam? ;)
Może by tak Facebook całkowicie uwolnić od reklam? ;)

Nowa polityka związana z reklamami to następstwo krytyki wcześniej stosowanych mechanizmów. Chociażby w USA wykorzystywane narzędzia wzbudziły ogromne kontrowersje. Pozwalały one bowiem na kierowanie reklam do wybranej grupy, co mogło być na rękę reklamodawcom, chcącym dotrzeć do wybranych osób. Takie wykluczenia nie spodobały się jednak opinii publicznej – na Facebooku nie ma miejsca na dyskryminujące reklamy, które byłyby np. wyświetlane wyłącznie białym mężczyznom.

Takie ukierunkowywanie reklam wciąż wzbudza ogromne kontrowersje. Facebook musiał więc w końcu zmienić swoje narzędzia, nawet jeśli reklamodawcy, płacący ogromne pieniądze, byli niezadowoleni. Teraz największy serwis społecznościowy, nie tylko chce pokazać, że zaszły zmiany w samym regulaminie, ale także wprowadzając sztuczną inteligencję, chce udowodnić, że tak jak wyznaczył użytkownikom ostre granice tego, co mogą publikować, tak też granice takie wyznaczy reklamodawcom.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (18)