r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Facebook zadba, byśmy wiedzieli, co jest prawdą, a co nie

Strona główna AktualnościINTERNET

Szok, jakim dla niektórych była wygrana Donalda Trumpa w wyborach spowodował, że szybko zaczęto szukać winowajców, którzy przyczynili się do zmiany nastawienia wyborców. Jednym z winnych miały być nieprawdziwe informacje udostępniane na Facebooku, takie jak na przykład ta mówiąca, że papież poparł Trumpa. Teraz Facebook ogłosił, że ma zamiar wdrożyć mechanizmy walki z fałszywymi informacjami.

Koncern nie od dzisiaj próbuje decydować o tym, co użytkownicy jego serwisu mogą czytać, a czego widzieć nie powinni. Usuwa profile, a ostatnio rozpoczął walkę z clickbaitami – sensacyjnymi tytułami, których zadaniem jest zachęcenie czytelnika, by kliknął i zapoznał się z pełną treścią informacji.

Teraz serwis Zuckerberga ma zamiar walczyć z fałszywymi informacjami. Naprawdę cenimy wolność słowa, ale uważamy, że musimy wziąć na siebie odpowiedzialność za rozpowszechnianie się nieprawdziwych informacji na naszej platformie – mówi Adam Mosseri, wiceprezes Facebooka odpowiedzialny za newsy. Mosseri zapewnia, że wprowadzane zmiany to wynik wielomiesięcznych dyskusji na temat walki z nieprawdziwymi informacjami.

r   e   k   l   a   m   a

Użytkownicy Facebooka będą mieli możliwość łatwego oznaczania treści, które uznają za fałszywe. Jednocześnie zyskają możliwość poinformowania znajomego, u którego widzieli taką wiadomość, że ich zdaniem jest ona nieprawdziwa. Jeśli jakaś treść zostanie wielokrotnie uznana za fałszywą, zajmie się nią specjalna grupa odpowiedzialna za jej zweryfikowanie.

Grupa ta składa się m.in. z pracowników Snopesa, PolitiFact, Associated Press, ABC News i FactCheck.org. Wiadomość taka zostanie oznaczona jako dyskusyjna i oznaczenie to będzie widoczne na Facebooku. Co więcej, dyskusyjne wiadomości będą umieszczane niżej na stronie, więc będą trudniej dostępne. Gdy mimo oznaczenia użytkownik zdecyduje się na dalsze rozpowszechnianie takiej wiadomości, zostanie mu wyświetlone okienko z ostrzeżeniem i przypomnieniem, że prawdziwość informacji jest wątpliwa.

Inną zmianą będzie przesuwanie w dół treści, które są co prawda często czytane, ale rzadko współdzielone. Zdaniem Mosseriego niski odsetek współdzielenia się informacją o sygnał, że artykuł może być np. niskiej jakości lub zawiera nieprawdziwe treści.

Facebook nie wyklucza, że jeśli testy w USA się powiodą, to rozpocznie ogólnoświatową walkę z fałszywymi informacjami.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.