Game Mode w Windows 10 – rdzenie i pamięć na wyłączność gry

Game Mode w Windows 10 – rdzenie i pamięć na wyłączność gry

Game Mode w Windows 10 – rdzenie i pamięć na wyłączność gry
06.03.2017 13:21

Pod koniec stycznia członkowie programu Insider dostali Windowsa10 build15019 z trybem Game Mode – który dzięki lepszej alokacjizasobów systemowych miał przynieść większą wydajność w grach.Lepszą chyba w granicach błędu statystycznego, gdyż zniezależnych benchmarków wynikało, że te różnice w najlepszymrazie sprowadzają się do kilku procent. Ale bez obaw, będzielepiej, podczas ostatniego Game Developers Conference firma z Redmondprzedstawiła nieco więcej informacji na tema działania tegospecjalnego trybu gier, dzięki któremu gracze będą mogli byćpewni, że do grania nie ma nic lepszego niż Windows 10 i przestanąwreszcie korzystać z Windowsa 7.

Po wydaniu Windows 10 Creators Update gry przestaną być zwykłymiprocesami, działającymi wśród innych pod nadzorem systemuoperacyjnego. Windows będzie teraz w stanie zachować określonezasoby sprzętowe tylko dla uprzywilejowanego procesu gry.

Obraz

Procesor główny wydzieli grze większość swoich rdzeni – np.na czterordzeniowej maszynie, trzy oddane zostaną grze (po włączeniutrybu grania), a pozostałe procesy systemu i aplikacji zostanąprzerzucone na to, co zostało. Ma to ograniczyć rywalizację owątki pomiędzy samymi procesami gry, zwiększając płynność jejdziałania. Procesor graficzny będzie musiał oddać jeszcze większąilość mocy obliczeniowej grze, uprzywilejowany zostanie też dostępdo obiektów w pamięci przez GPU. Po włączeniu trybu gry ma topozwolić na zwiększenie liczby detali w grafice na tym samymsprzęcie.

Oprócz na sztywno ustalonych wymogów, gry będą mogły zażądaćdodatkowych zasobów – jeśli system uzna, że są one niezbędnedla podtrzymania działających w tle procesów, to zasoby te zostanązwolnione. Deweloperzy będą mogli też tak przygotować swoje gry,by automatycznie przełączały one system w tryb gier po ichuruchomieniu, poprzez odpowiedni wpis w manifeście. AktualizacjeWindowsa przynosić mają białą listę takich gier. Gracz będziemógł oczywiście te optymalizacje wyłączyć, wystarczy żenaciśnie kombinację klawiszy Win+G.

Jak wiadomo już, tryb gier będzie działał zarówno dla gierwin32, rozpowszechnianych np. przez Steam, jak i tych pisanych naUniversal Windows Platform z Windows Store. Te ostatnie mają uzyskaćnieco lepsze wyniki. Jest tak dlatego, że launchery gier win32często uruchamiają wiele procesów, a nawet usług działających wtle, które są niewidzialne dla Game Mode – i nie zostanązoptymalizowane.

Kolejnym powodem do zainteresowania się Universal WindowsPlatform ma być zwiększenie możliwości gier pisanych na tęplatformę na Xboksie One. Obecnie aplikacje UWP są na Xboksie dośćograniczone – dostają maksymalnie cztery z ośmiu rdzeni CPU, do50% mocy obliczeniowej GPU i jedynie do 1 GB RAM (z 8 GB dostępnychkonsoli).

Niebawem Microsoft ma zaoferować nowy tryb deweloperski naXboksie, który pozwoli wykorzystać większą ilość zasobów.Wciąż jednak nie będzie się równało to temu, co można zrobićna pececie, wszystkie wymagające gry na konsolę Microsoftu będądługo jeszcze powstawały z wykorzystaniem Xbox Development Kitu.Choć niewątpliwie Uniwersalna Platforma Windows jest celem firmy zRedmond, to osiągnięcie tego celu zajmie jeszcze sporo czasu – napewno nie nastąpi to w 2017 roku.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (123)