Google Site Kit - przydatny plugin do WordPressa

Google stworzył wtyczkę do najpopularniejszego obecnie CMS-a, która ułatwia analizę SEO stron internetowych, badanie ruchu na witrynie oraz zarządzanie reklamami AdSense.

Google oferuje różnego typu darmowe narzędzia dla webmasterów - najpopularniejsze z nich to Google Analytics. Google Search Console oraz PageSpeed Insights.
Dostarczają one informacji m.in. w takich kwestiach jak liczba wyświetleń oraz odsłon, liczba realnych użytkowników, źródła wejść na stronę oraz szybkość ładowania się strony.

Pewnym utrudnieniem był dotąd fakt, iż w celu uzyskania zbiorczej informacji trzeba było korzystać z 3 różnych narzędzi. Właśnie ten problem rozwiązuje wtyczka Google Site Kit. Po jej zainstalowaniu - na poziomie panelu administracyjnego WordPressa uzyskujemy wgląd w zbiorcze dane z narzędzi webmasterskich Google.

Poza wymienionymi wcześniej instrumentami wtyczka GSK umożliwia również administrowanie reklamami AdSense oraz przeprowadzenie analizy optymalizacji strony w oparciu o Testy A/B (narzędzie Optimize). Bardziej szczegółowe informacje tutaj.

Wtyczkę Google Site Kit instaluje się standardowo tak jak inne pluginy w WordPressie. W zakładce "Wtyczki" klikamy "Dodaj nową wtyczkę", w oknie wyboru wpisujemy Google Site Kit, a następnie "Zainstaluj wtyczkę" i "Aktywuj".