GeForce RTX 2080 Ti ma spore problemy z wydajnością w nowym Tomb Raiderze

GeForce RTX 2080 Ti ma spore problemy z wydajnością w nowym Tomb Raiderze

GeForce RTX 2080 Ti ma spore problemy z wydajnością w nowym Tomb Raiderze
Piotr Urbaniak
22.08.2018 12:16

Mogłoby się wydawać, że świeżo zapowiedziana, najwydajniejsza ponoć karta graficzna na świecie, która na dodatek została, jak twierdzi producent, w szczególnym stopniu zoptymalizowana pod kątem techniki raytracingu, to wymarzony sprzęt dla każdego gracza. Taki sprzęt, który pozwoli użytkownikowi przez długie lata cieszyć się zabawą przy maksymalnych ustawieniach jakości, bez potrzeby analizowania wymagań poszczególnych tytułów. Ot przesuwamy wszystkie suwaki w prawo i wiśta wio, najlepiej w rozdzielczości renderowania 4K. Nie tym razem.

Żeby być sprawiedliwym – w tym konkretnym przypadku autorzy tłumaczą się wczesną wersją kodu, więc finalnie sytuacja może ulec poprawie, ale prognozy nie są zbytnio pozytywne.

A o co dokładnie chodzi, zapytacie? Mianowicie redaktorom niemieckiego serwisu PC Games Hardware udało się zarejestrować kamerą fragment rozgrywki z Shadow of the Tomb Raider. Grę uruchomiono właśnie na platformie z m.in.: nowym GeForcem RTX 2080 Ti, wysokowydajnym procesorem Core i7 dla platformy HEDT i 16 GB RAM. Jednocześnie przez cały czas włączony pozostawał licznik generowanych klatek, widoczny w rogu ekranu. Przy czym warto jeszcze dodać, że aktywowany został także hucznie afiszowany raytracing, choć rozdzielczość wyniosła skromne Full HD – ale potężny akcelerator tym bardziej nie powinien mieć żadnych problemów z zapewnieniem bardzo płynnego doświadczenia. Wyszło jednak inaczej.

[video=http://vcdn.computec.de/ct/2018/8/78961_hd.mp4]Na filmie widać, że płynność animacji często spada do poziomu około 30 - 40 kl./s. Oczywiście nie jest to równoznaczne z brakiem możliwości zabawy, ale, nie da się ukryć, kontrastuje z ideą stworzenia sprzętu bezkompromisowego, jakim niewątpliwie ma być GeForce RTX 2080 Ti, który to, nawiasem mówiąc, potrafi kosztować w polskich sklepach nawet 6 tys. zł. Rodzą się przy tym pytania o wydajność słabszych modeli, takich jak chociażby GeForce RTX 2070.

Wydawca produkcji, Square Enix, obiecuje optymalizację kodu, zaznaczając, że raytracing nie pojawi się nawet w datowaną na 14. września premierę gry, a zostanie dodany później, wraz z jedną z łatek. Tak czy inaczej, na chwilę obecną wygląda to cokolwiek... intrygująco.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (51)