reklama

Google Contributor: zapłać Google abonament za ukrycie reklam w Sieci

Strona główna Aktualności

O autorze

Temat blokowania reklam w Sieci zawsze wydaje się aktualny, szczególnie teraz, kiedy funkcja taka ma być dostępna bezpośrednio w Chromie. Google nie chce jednak poprzestawać wyłącznie na tym i planuje skupić się także na rozwijaniu pozostającego jeszcze w fazie rozwojowej projektu Google Contributor pozwalającego usuwać z odwiedzanych witryn reklamy, za co twórcy stron otrzymują pieniężną rekompensatę.

Użytkownik chcący skorzystać z usługi zobligowany jest do zakupienia „karnetu” o wartości 5 dolarów, z którego później pobierane będą środki. Kiedy odwiedzi witrynę korzystającą z usług Contributor, reklamy będą mogły zniknąć, zaś z konta pobrana zostanie odpowiednia opłata. Jej wysokość ma być na bieżąco ustalana przez twórców witryn, ale o zmianach użytkownicy będą powiadamiani.

W ten sposób twórcy mają nie być stratni, ponieważ Google wypłaci im odpowiednią rekompensatę usunięcia reklam danemu użytkownikowi. Choć o przydatności tego typu programu w obliczu dostępnych od lat darmowych blokerów reklam każdy musi zdecydować sam (naradzając się uprzednio ze swoim sumieniem), Google Contributor ma dwie istotne w tym momencie wady.

Pierwszą jest dostępność: na razie nie mówi się kiedy z programu będzie można korzystać w naszym kraju, zaś drugą samo zainteresowanie twórców. Zgodnie z informacją, z usługi korzysta obecnie zaledwie 12 witryn. Czy Waszym zdaniem takie rozwiązanie ma szansę na zyskanie większej popularności wśród użytkowników Internetu?

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama