Google Music All Access — konkurencja dla Spotify, której jeszcze nie zobaczymy w Polsce

Strona główna Aktualności

O autorze

O tym, że Google będzie rywalizować ze Spotify, mówi się od dawna. Dziś przed startem Google I/O plotki nasiliły się za sprawą informacji o podpisaniu przez Google umów licencyjnych z Universal Music Group i Sony Music Entertainment, ale już wszystko jest jasne. Podczas prezentacji otwierającej coroczną konferencję Google'a zaprezentowane zostało nowe oblicze Google Music.

Obecnie z możliwości kupowania muzyki w Play Music i przechowywania jej na Google Music korzystać mogą obywatele 13 krajów (w Polsce niestety nie ma takiej możliwości). Zgodnie z przypuszczeniami, Google zamierza zawalczyć z popularnymi serwisami pozwalającymi słuchać muzyki przesyłanej strumieniowo na życzenie, jak Spotify czy Deezer, i zaprezentował Google Music All Access.

Usługa wykorzystuje algorytmy Google'a do proponowania utworów, które mogą się nam spodobać. Aplikacja otwiera się na widoku rekomendacji, które będą ulepszane z czasem. Można również przeglądać listy odtwarzania, listy popularnych utworów czy muzykę wybraną przez różne osobistości, gwoździem programu jest jednak niekończące się radio serwujące utwory podobne do wybranego.

All Access będzie kosztować 10 dolarów bez jednego centa, będzie oferować 30-dniowy okres próbny i już dziś wystartuje w Stanach Zjednoczonych. Czy dotrze do Polski? Na razie się na to nie zapowiada, tak samo jak nie ma widoków na pełną ofertę Google Play.

© dobreprogramy

Komentarze