Google „flagowym partnerem” HP w inicjatywach dla biznesu

Google „flagowym partnerem” HP w inicjatywach dla biznesu

27.03.2014 11:45

Nikt już nie ma wątpliwości, że pejzaż IT, nawet biznesowegoIT, drastycznie zmienił się od lat dziewięćdziesiątych. Tamgdzie kiedyś panował nierozłączny duumwirat Microsoftu i Intela,o których względy zabiegały OEM-y, mamy dziś pstrokaciznęosobliwych sojuszy i mnogość wzajemnie konkurujących platform.Nikogo już nie dziwi widok szefów z Macbookami czy iPadami, całychfirm porzucających klasyczne oprogramowanie od SAP-a czy Microsoftuna rzecz usług w chmurze w rodzaju Salesforce.com, czy nawetwielkich producentów sprzętu, którzy wpadają na pomysł, byprodukować komputery z procesorami ARM, na których nie ma Windows.Specjalnie więc nikogo nie powinny zaskoczyć działania HP, którew swojej ostatniej ofensywie na rynku usług dla firm najwyraźniejMicrosoft zignorowało.

Już w zeszłym roku HP i Google ogłosiły inicjatywę IT inthe Box – adresowaną do małych i średnich firm inicjatywę,w ramach której HP stawało się resellerem Aplikacji Google, łączącje ze swoimi narzędziami zarządzającymi, komputerami, drukarkami ipozostałym sprzętem. Wprowadzając pakiet oprogramowania biurowegood Google do swojej oferty, decydenci HP twierdzili, że to odpowiedźna oczekiwania rynku, szukającego holistycznych rozwiązań dlamałych i średnich firm.

Obraz

Teraz rusza kolejna inicjatywaHP, o nazwie Office in a Box.Na początku w Stanach Zjednoczonych, ale już w połowie tego rokutakże w krajach Unii Europejskiej, będzie można zamawiać onlinesprzęt o określonej specyfikacji, oprogramowanie i usługi, awszystko to przez jednolity panel konfiguracyjny, oferujący teżnarzędzia zarządzające.

Głównym partnerem HP w tejinicjatywie jest Google, a uczestniczy w niej także amerykańskigigant telekomunikacyjny AT&T. Jak twierdzi Jos Brenkel, dyrektorHP odpowiedzialny za dystrybucję PC i drukarek, pilotażowewdrożenie projektu w USA spotkało się z wielkim zainteresowaniem,więc firma zamierza w tym roku zwiększyć jego zasięg do 22krajów.

Wybór Google jako dostawcyoprogramowania został ciekawie uzasadniony przez Daniela Groessera,dyrektora HP z działu Printing and Personal. Google jestnaszym flagowym partnerem, ze względu na zorientowanie na chmurę iMŚP – stwierdził Groesser,zaznaczając zarazem, że Microsoft też jest dla HPkluczowym partnerem.

Choć HP uważa wspólną zGoogle inicjatywę za coś znacznie więcej, niż standardowedzierżawy oprogramowania (określając to jako automatycznieodświeżany model cyklicznych przychodów),to trudno poza nową terminologią znaleźć tu coś innowacyjnego.Bardziej daje do myślenia sama gotowość HP do takiegozaangażowania w dystrybucję aplikacji i usług Google'a dobiznesowego klienta. Marka HP jest jedną z najbardziejrozpoznawalnych, zarówno na rynku MŚP jak i korporacyjnym – ijeśli to HP będzie oferowało sprzęt z prekonfigurowanymi usługamibiznesowymi Google'a, to niejeden z decydentów potraktuje to poprostu jako normalną, atrakcyjną cenowo ofertę. Takie działaniamogą doprowadzić do złamania monopolu Windows/Office w przestrzenibiurowej prędzej, niż jakiekolwiek starania fanów WolnegoOprogramowania.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)