r   e   k   l   a   m   a
reklama

Google hegemonem na rynku reklamy mobilnej

Strona główna Aktualności

O autorze

Związał się z portalem dobreprogramy w 2009 roku. Zaczynał jako autor newsów, ma na koncie także kilka artykułów. Obecnie prowadzi cykl podsumowania blogów, w ramach którego opisuje tygodniową aktywność blogerów dobrychprogramów.

Jak wynika z najnowszego raportu Efficient Frontier, Google opanował już niemal 100% rynku reklamowego na urządzenia mobilnych.

Autorzy raportu podkreślają, że dominująca pozycja Google na rynku reklamy mobilnej wynika bezpośrednio z monopolu firmy w dziedzinie wyszukiwarek. Google obsługuje bowiem aż 98% zapytań generowanych przez amerykańskich użytkowników urządzeń mobilnych. Silnik wyszukiwania Google jest powszechnie stosowany w produktach z systemem Android oraz na tabletach i smartfonach Apple. Dzięki temu do Google trafia aż 97% przychodów z reklam. Marginalnym, około 3% udziałem w zyskach podzielili się dwaj konkurenci Google - Microsoft ze swoją wyszukiwarką Bing oraz Yahoo!. A jest o co walczyć. Już teraz wydatki na reklamę mobilną stanowią 4,3% całego budżetu, jaki firmy przeznaczają na promocję w Sieci. Według prognoz rynek reklamy mobilnej urośnie w tym roku ponad dwukrotnie.

Ustalony obecnie układ sił nie ulegnie w najbliższym czasie żadnym zmianom. Microsoft ma jednak nadzieję, że intensywny rozwój wyszukiwarki Bing oraz systemu Windows Phone 7 pomoże mu opanować chociaż część rynku zagarniętego przez Google. Firma nie szczędzi więc sił i środków na rozwój swojego mobilnego systemu i Binga, choć pokonanie konkurentów będzie niezwykle trudne.

© dobreprogramy
reklama
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieTest najlepszych telewizorów na Mundial