Google kupuje i walczy o internautów

Google kupuje i walczy o internautów

27.04.2010 14:08

Google zakupił firmę Labpixies, twórcę popularnych widżetów dla iGoogle, MySpace czy Facebooka. Taki ruch ma pomóc w walce o użytkowników serwisów społecznościowych.

Nie jest to specjalnie wielki zakup, jednak pokazuje trend w polityce firmy. Google coraz mocniej walczy o obecność na rynku usług społecznościowych. Celem są oczywiście internauci, do których w ten sposób można dotrzeć z reklamami i materiałami promocyjnymi. W tym roku Google uruchomił własną usługę - Buzz - lecz nie spotkała się ona z dużym odzewem użytkowników. Nadal najpopularniejsze serwisy to Facebook czy Twitter. Zdaniem niektórych analityków Buzz mógłby stać się o wiele bardziej popularny, jednak Google zaprzepaścił szansę kilkoma niezręcznymi posunięciami. Wśród nich największe zastrzeżenia wzbudziły błędy, które pozwalały na wyciek informacji o prywatnych kontaktach użytkowników poczty Gmail.

Mimo że Buzz nie stał się społecznościowym hitem, Google nadal walczy o tę gałąź rynku. Ostatni krok w tym kierunku to nabycie firmy Labpixies produkującej widżety, głównie dla platform takich jak iGoogle, Facebook, My Yahoo czy MySpace. Pracownicy Labpixies przygotowali również szereg aplikacji dla telefonów iPhone czy Android. Teraz firma będzie pracować przede wszystkim nad rozwojem iGoogle. Jak można przeczytać na blogu Google’a, firma chciałaby dzięki najnowszemu zakupowi ułatwić internautom dostęp do takich usług jak e-mail, niusy, informacje o pogodzie, gry itp. iGoogle miałby stać się miejscem, z którego użytkownik otrzymuje dostęp do wszystkich interesujących go funkcji - bez potrzeby uruchamiania klienta poczty czy szukania portalu z informacjami.

Google nie podał, ile wyniosła cena za Labpixies.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)