Google rzuca wyzwanie gigantowi zakupów grupowych

Google rzuca wyzwanie gigantowi zakupów grupowych

Wojciech Cybulski
22.01.2011 21:24, aktualizacja: 22.01.2011 21:38

Google zamierza w niedalekiej przyszłości uruchomić własny serwis poświęcony zakupom grupowym. Zapowiada się ostra rywalizacja z konkurencyjnym Grouponem, który ma na tym rynku pozycję lidera.

Google zdecydował się na stworzenie własnego serwisu oferującego zakupy grupowe, gdyż próba wykupienia lidera rynku - firmy Groupon - zakończyła się fiaskiem. Korporacja rozpoczęła już poszukiwanie firm zainteresowanych udziałem w projekcie. Google Offers będzie serwisem działającym na rynkach lokalnych i ma skupiać oferty pochodzące od przedsiębiorców z konkretnych miast. Użytkownicy mają być informowani o nowych propozycjach za pośrednictwem maila. Choć szczegóły finansowe projektu nie są jeszcze znane, należy oczekiwać, że oferta Google będzie atrakcyjna dla niewielkich firm, które działają na rynkach regionalnych.

Na czym polegają zakupy grupowe? Bazują one na ciekawym modelu biznesowym, w którym przedsiębiorca zapewnia duży, ponad 50% rabat na wybrany produkt lub usługę. W zamian za zniżkę firma ma szansę jednorazowo pozyskać bardzo dużą liczbę klientów i wypromować swój biznes na rynku lokalnym. Po międzynarodowym sukcesie Groupona zakupy grupowe stały się niezwykle popularne. W niedługim czasie powstało wiele serwisów-klonów amerykańskiego oryginału. Także w naszym kraju działa już co najmniej kilka witryn z ofertami zakupów grupowych.

Przedstawiciele internetowego giganta nie chcieli zdradzić, kiedy Google Offers zostanie uruchomiony.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (38)