Google szuka zgody UE na przejęcie DoubleClick

Strona główna Aktualności

O autorze

Google przesłało do Komisji Europejskiej dokumentację przejęcia DoubleClick, jednego z dotychczasowych liderów na rynku reklamowym, z podaniem o wyrażenie zgody na finalizację transakcji. Komisja Europejska może od razu wyrazić zgodę, przedłużyć dyskusję o dwa tygodnie albo rozpocząć wnikliwe, czteromiesięczne dochodzenie.

Już teraz wiadomo, że sprawa będzie bardzo gorąca. Firma Yahoo, znaczący konkurent w kwestii reklamowej, już wydała stosowne oświadczenie, w którym apeluje o opóźnienie decyzji i wszczęcie dokładnego dochodzenia. Inni, w tym AT&T czy Microsoft poprosili, aby transakcji bliżej przyjrzały się władze antymonopolowe USA. Czas pokaże, czy Komisja Europejska ostatecznie pozwoli na zakup giganta i tym samym, obiektywnie rzecz ujmując, znaczne umocnienie Google w branży reklamowej.

Tymczasem firmie Google już udało się uzyskać zgodę w Australii oraz Stanach Zjednoczonych.

© dobreprogramy

Komentarze