Google uczy się geografii Strona główna Aktualności23.09.2003 12:18 Udostępnij: O autorze Kamil Cybulski W ostatnich miesiącach prawdziwym "świętym Graalem" technologii wyszukiwawczych stała się personalizacja wyników. Obecnie firma Google rozpoczęła eksperymenty z selekcjonowaniem materiałów na podstawie geograficznej lokalizacji użytkownika. Google testuje program umożliwiający wprowadzenie do wyszukiwarki adresu i kodu pocztowego użytkownika (w chwili obecnej usługa jest ograniczona do terytorium USA). Krok ten został poniekąd wymuszony prze konkurencję: zaawansowane prace nad podobnymi technologiami prowadzi główny konkurent Google - firma Overture, przejęta w październiku za sumę 1,7 mld USD przez Yahoo. Zbliżone rozwiązania testuje też AltaVista. Personalizacja wyników na podstawie fizycznego położenia Internauty ma ułatwić dostęp do informacji lokalnych, a przy np. poszukiwaniu sklepów i punktów usługowych kapitalnie ułatwi dostęp do informacji. Oczywiście nie tylko o wygodę Internautów, ale też możliwość precyzyjnego dotarcia do określonej grupy odbiorców reklam. Aby dostarczać informacji poukładanych według klucza geograficznego, wyszukiwarka zbiera i analizuje dane pod kątem fizycznej lokalizacji serwera. Następnie dopasowuje wyniki do wyszukiwanych słów i adresów użytkowników. Jak wiele poprzednio testowanych rozwiązań "sekcja geograficzna" może, ale wcale nie musi trafić do głównego menu najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej świata. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Google bawi się w nauczyciela. Każdego dnia nauczy cię czegoś nowego 1 lut 2020 Piotr Urbaniak Internet Poradniki 14 Mapy Google w Android Auto – przegląd ustawień, które nie wszyscy znają 29 sty 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Poradniki TechMoto 23 Google pobiera opłaty za współpracę z policją i prokuraturą 27 sty 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Biznes Bezpieczeństwo 75 Google Chrome otrzyma nową funkcję bezpieczeństwa – zablokuje niebezpieczne pobierania 7 lut 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Internet Bezpieczeństwo 21
Udostępnij: O autorze Kamil Cybulski W ostatnich miesiącach prawdziwym "świętym Graalem" technologii wyszukiwawczych stała się personalizacja wyników. Obecnie firma Google rozpoczęła eksperymenty z selekcjonowaniem materiałów na podstawie geograficznej lokalizacji użytkownika. Google testuje program umożliwiający wprowadzenie do wyszukiwarki adresu i kodu pocztowego użytkownika (w chwili obecnej usługa jest ograniczona do terytorium USA). Krok ten został poniekąd wymuszony prze konkurencję: zaawansowane prace nad podobnymi technologiami prowadzi główny konkurent Google - firma Overture, przejęta w październiku za sumę 1,7 mld USD przez Yahoo. Zbliżone rozwiązania testuje też AltaVista. Personalizacja wyników na podstawie fizycznego położenia Internauty ma ułatwić dostęp do informacji lokalnych, a przy np. poszukiwaniu sklepów i punktów usługowych kapitalnie ułatwi dostęp do informacji. Oczywiście nie tylko o wygodę Internautów, ale też możliwość precyzyjnego dotarcia do określonej grupy odbiorców reklam. Aby dostarczać informacji poukładanych według klucza geograficznego, wyszukiwarka zbiera i analizuje dane pod kątem fizycznej lokalizacji serwera. Następnie dopasowuje wyniki do wyszukiwanych słów i adresów użytkowników. Jak wiele poprzednio testowanych rozwiązań "sekcja geograficzna" może, ale wcale nie musi trafić do głównego menu najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej świata. Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji