Google udostępnia raport o graczach

Google udostępnia raport o graczach

25.09.2012 11:40

Google skrzętnie rejestruje, czego szukamy w sieci, aby potem móc na przykład pochwalić się, że wie jakie to trendy upowszechniają się w poszczególnych dziedzinach życia. Jeżeli zastanawialiście się, jak w Internecie zachowywali się w ostatnim czasie gracze, to takie właśnie badanie udostępniono do powszechnego wglądu. Okazuje się, że fani elektronicznej rozrywki z roku na rok szukają coraz więcej informacji o grach, najczęściej przed ich premierą, a sprzedaż danego wielkiego tytułu da się wcześniej w miarę precyzyjnie przewidzieć po tym, w co klikają internauci.

Obraz

Analizując dane z 2011 roku, najczęściej na 10 miesięcy przed debiutem rynkowym głośnej gry „aktywujemy się” w wyszukiwarce, zbierając o produkcie informacje, a na pół roku przed premierą, z miesiąca na miesiąc zjawisko się nasila, bo zastanawiamy się, czy dany projekt będzie trzeba kupić. Co ciekawe, 1 na 10 zapytań dokonywanych jest z tabletu czy telefonu komórkowego. Gracze używają urządzeń przenośnych także jako drugiego ekranu (podpowiedzi, cheaty, opisy przejścia), ponadto zaś pomagają im one bezpośrednio w kupnie — sprawdzamy adresy sklepów lub dostępność gier.

Przed premierą gry najczęściej pytamy Google o jej datę wydania, materiały graficzne i wideo reprezentujące produkt, wersję demonstracyjną, a także pierwsze recenzje. W okolicach pojawienia się tytułu w sklepach szukamy wskazówek, co do przejścia gry, recenzji, obrazów ją przedstawiających, także informacji o dacie debiutu oraz wieści o ewentualnych przyszłych dodatkach. Co z przewidywaniem sukcesu projektu? W przypadku 25 hitów 2011 roku, liczba kliknięć w AdWords pokrywała się w proporcjonalny sposób z ilością egzemplarzy sprzedanych na przestrzeni 4 miesięcy od wypuszczenia gry.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)