Google poinformował za pośrednictwem firmowego bloga, że oficjalnie zakończył proces nabycia AdMob, jednego z czołowych dostawców reklam na telefony komórkowe.
Zakup niewielkiej spółki AdMob od początku był dla Google obarczony dużym ryzykiem. Przeciwko transakcji zaprotestowały organizacje konsumenckie i senatorowie, a sprawą oficjalne zainteresowała się Federalna Komisja Handlu. Oficjalne przejęcie AdMob jest więc dla Google sporym sukcesem i pozwoli korporacji zaangażować się w reklamy na urządzeniach mobilnych. Susan Wojcicki, wiceprezes ds. zarządzania produktami wyjaśniła, że obecnie trwa proces integracji pracowników przejętej spółki z zespołem Google.
Wzrost popularności smartfonów sprawia, że Google musi zaangażować się w ten rynek i wprowadzić reklamy do mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Treści reklamowe w wersji dla telefonów komórkowych mogą pojawić się także w odwiedzanych przez użytkowników stronach internetowych i aplikacjach pobieranych poprzez Android Market. Google zapowiedział ponadto wprowadzenie na ten rynek reklam typu Click-to-call - będą one zawierały w treści numer telefonu, którego kliknięcie automatycznie nawiąże połączenie z wybraną firmą. Firma pracuje także nad kolejnymi wariantami materiałów reklamowych.
Google nie precyzuje, jak w przyszłości zamierza poprowadzić swoja reklamową ekspansje na rynku mobilnym. Podkreśla jedynie, że chce zapewnić agencjom reklamowym szerokie pole do działania i zagwarantować reklamodawcom możliwość prowadzenia kampanii przy wykorzystaniu telefonów komórkowych, które obecnie posiada praktycznie każdy. Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych trzech lat rynek reklamy mobilnej może być wart ponad 3 mld dolarów.