reklama

Google znów eksperymentuje z wyglądem wyszukiwarki: czas na Material Design?

Strona główna Aktualności

O autorze

Na dziobie okrętu. Stawia znaczące nad znaczonym, lubi czapki z daszkiem, teorię gier, tłumaczenia maszynowe i karabiny maszynowe.

Nie ma wątpliwości, że w Google trwają prace nad modyfikacjami wyglądu interfejsu najważniejszej usługi korporacji, czyli wyszukiwarki. W ostatnim czasie spora grupa internautów miała możliwość oglądania zmienionej kolorystki, teraz natomiast mowa o dalej idących zmianach i implementacji Material Design.

O planowanych zmianach informowaliśmy przed miesiącem. Wówczas Google zdecydowało się w przypadku wielu użytkowników zastąpić znany od lat niebieski kolor linków na liście wyników wyszukiwania czarnym. Zmiana była raczej kosmetyczna i nie wywołała większych kontrowersji.

Inaczej może być jednak z testowaną implementacją w wyszukiwarce Google założeń estetycznych Material Design. Nie chodzi jednak o gruntowną zmianę kolorystyki czy układu elementów – trzeba przyznać, że Google pochodzi do kwestii ostrożnie. Nic dziwnego, mowa przecież o interfejsie strony, którą miliony internautów oglądają codziennie od lat w niezmienionej formie.

Jak widać na zrzucie, Google testuje przede wszystkim możliwość oddzielenia od siebie pojedynczych wyników. Ma to być zrealizowane w formie kart, na sposób znany z mobilnej wyszukiwarki. Ponadto wygląda na to, że wyniki będą także dodatkowo grupowane i separowane: na zrzucie widać oddzielny panel na newsy.

Oczywiście pojedyncze statyczne zrzuty to nieco za mało, by ocenić, jak nowy interfejs, także pod względem ergonomii, sprawuje się w praktyce. Nie widać natomiast szczególnych różnic jeżeli chodzi o wysokość poszczególnych kart, co sprawia, że sama długość strony nie ulegnie zmianie.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama