Gracze nie chcą Linuksa. Kolejny miesiąc bez wzrostu udziału w Steam Hardware Survey

Strona główna Aktualności
Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe

O autorze

Jak pokazują statystyki Steam za kwiecień 2019 r., społeczność graczy, pomimo rozwoju klienta linuksowego i Steam Play, nieszczególnie śpieszy się z porzuceniem Windowsa. Dość powiedzieć, że systemy Microsoftu na platformie Valve jeszcze zwiększyły swój udział.

Windows 10 64-bit osiąga 67,18 proc., co jest wartością o 0,26 p.p. większą niż w marcu. Z kolei Windows 7 64-bit, z wynikiem 24,27 proc., notuje na plusie 0,48 p.p. Spośród 64-bitowych systemów Microsoftu spadają jedynie Windows 8.1 oraz Windows 8, ale w stopniu z nawiązką kompensowanym przez inne wydania. Ten pierwszy kończy z wynikiem 2,98 proc., straciwszy 0,28 p.p., a ten drugi – 0,24 proc., przy stracie 0,04 p.p. Wśród architektur x86_32 dominuje Windows 7 – 1,15 proc.

Relatywnie spory uszczerbek na popularności dotyka macOS. W kwietniu komputery Apple zgarniają 3,06 proc. udziału; o 0,21 p.p. mniej niż miesiąc wstecz. Jednak jeszcze gorzej wygląda sytuacja Linuksa. Wszystkie dystrybucje liczone razem to zaledwie 0,81 proc. (-0,01 p.p.).

Co znamienne, rok temu Linux na Steamie potrafił ocierać się o 1 proc. A przecież w międzyczasie wprowadzono wspomniany Steam Play, umożliwiający translację sporej części gier pod DirectX na kompatybilnego z Linuksem Vulkana. Widać, graczy kompatybilność nie przekonuje.

Z innych spraw – nieco topnieje przewaga Intela w sektorze procesorów; AMD zgarnia już ponad 22 proc. Najpopularniejszą kartą graficzną pozostaje GeForce GTX 1060, którego przewaga cały czas rośnie. Żaden Turing nie przekracza 1 proc. udziału, choć RTX 2070 przy 0,81 proc. i 0,18 p.p. wzrostu jest tego coraz bliższy. Wreszcie, stale postępuje spadek popularności wśród headsetów VR.

© dobreprogramy