Gry pomagają zwalczać fobie... Strona główna Aktualności20.10.2003 15:11 Udostępnij: O autorze Kamil Cybulski Ciekawe doświadczenie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Quebec wykazało, że zwykłe gry komputerowe mogą być doskonałym narzędziem do walki z fobiami. Raport opublikowany w październikowym wydaniu pisma "CyberPsychology and Behavior" dowodzi użyteczności gier w zwalczaniu lęków. Osoby dotknięte arachnofobią, klaustrofobią czy lękiem wysokości mogą przezwyciężać swoje obawy w bezpiecznym, w pełni kontrolowanym środowisku za pośrednictwem odpowiednio zmodyfikowanych gier. Pozytywne efekty takich działań są znane od lat, jednak do tej pory wirtualne środowiska terapeutyczne powstawały jako wyspecjalizowane systemy - ich koszt jest bardzo wysoki. Badacze z Kanady zaproponowali, by zastąpić je modyfikacjami istniejących, dostępnych na rynku gier. Naukowcy użyli modyfikacji gry "Half-Life", aby stworzyć środowisko w którym gracze dotknięci arachnofobią byli narażeni na nieustanny kontakt z pająkami. Podobnej kuracji poddano osoby z lękiem wysokości i klaustrofobią - w tym celu użyto innej gry z perspektywy pierwszoosobowej, "Unreal Tournament". Za sprawą publikacji, programy TVEGD (therapeutic virtual environment derived from computer games - terapeutyczne środowisko wirtualne oparte na grach komputerowych) mogą stać się nowym, tanim i efektywnym narzędziem wspomagającym pracę psychologów klinicznych. Kto wie, może już wkrótce pacjenci będą opuszczać gabinet lekarski bez recepty, za to wyposażeni w płytę z grą? Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Uniwersytet Oksfordzki zebrał 13 mln dol. na VR w terapii neurologicznej 17 lut 2020 Jakub Krawczyński Biznes 1 PlayStation 4 z Linuksem Gentoo – odpala gry napisane na pecety (wideo) 12 lut 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Sprzęt Gaming 115 Android Auto: w razie problemów pamiętaj o aktualizacji "radia" – niektórym pomaga 1 gru 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie TechMoto 1 Mapy Google pomagają w czasie pandemii – wkrótce zyskają nowe opcje 17 lis 2020 Oskar Ziomek Oprogramowanie Biznes TechMoto Koronawirus 11
Udostępnij: O autorze Kamil Cybulski Ciekawe doświadczenie przeprowadzone przez naukowców z Uniwersytetu Quebec wykazało, że zwykłe gry komputerowe mogą być doskonałym narzędziem do walki z fobiami. Raport opublikowany w październikowym wydaniu pisma "CyberPsychology and Behavior" dowodzi użyteczności gier w zwalczaniu lęków. Osoby dotknięte arachnofobią, klaustrofobią czy lękiem wysokości mogą przezwyciężać swoje obawy w bezpiecznym, w pełni kontrolowanym środowisku za pośrednictwem odpowiednio zmodyfikowanych gier. Pozytywne efekty takich działań są znane od lat, jednak do tej pory wirtualne środowiska terapeutyczne powstawały jako wyspecjalizowane systemy - ich koszt jest bardzo wysoki. Badacze z Kanady zaproponowali, by zastąpić je modyfikacjami istniejących, dostępnych na rynku gier. Naukowcy użyli modyfikacji gry "Half-Life", aby stworzyć środowisko w którym gracze dotknięci arachnofobią byli narażeni na nieustanny kontakt z pająkami. Podobnej kuracji poddano osoby z lękiem wysokości i klaustrofobią - w tym celu użyto innej gry z perspektywy pierwszoosobowej, "Unreal Tournament". Za sprawą publikacji, programy TVEGD (therapeutic virtual environment derived from computer games - terapeutyczne środowisko wirtualne oparte na grach komputerowych) mogą stać się nowym, tanim i efektywnym narzędziem wspomagającym pracę psychologów klinicznych. Kto wie, może już wkrótce pacjenci będą opuszczać gabinet lekarski bez recepty, za to wyposażeni w płytę z grą? Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji