r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

HTC by przetrwać kończy z tanimi smartfonami, stawiając na cenowy absurd

Strona główna AktualnościSPRZĘT

HTC od początku wierzyło w przyszłość Androida, jako pierwsze zaczynając współpracę z Google. Mogłoby się wydawać, że taki początek w połączeniu z naprawdę dobrymi smartfonami (może nie tymi ostatnimi), zapewni Tajwańczykom pozycje lidera. Tak się jednak nie stało, dziś HTC ma ogromne problemy ze sprzedażą i zyskami. Rozwiązaniem ma być zrezygnowanie z tanich modeli i postawienie wyłącznie na bardziej wymagających klientów, a dokładniej tych z naprawdę grubym portfelem.

Ostatni rok z pewnością nie był dobry dla HTC. Czwarty kwartał zakończył się ze stratą 117 mln dolarów, a jedyny niewielki powód do zadowolenia to, że była to mniejsza strata niż w trzecim kwartale 2016 roku. Wówczas tajwański producent odnotował 133 mln dolarów na minusie. Nic więc dziwnego, że pojawiło się mnóstwo nieoficjalnych wiadomości o zamknięciu czy wykupieniu przez inną firmę.

Poważne problemy HTC widać również po premierach, stały się one zauważalnie rzadsze, a druga połowa ubiegłego roku nie przyniosła żadnego nowego smartfonu. Oczywiście, to HTC odpowiada za produkcje nowych smartfonów Google. Jednakże Pixele nie są kojarzone z tajwańskim producentem, to po prostu urządzenia Google – nie mają nawet logo HTC. Tworzenie Pixeli pozwala tylko na przypływ dodatkowej gotówki, niezwykle teraz potrzebnej firmie.

r   e   k   l   a   m   a

Producent szansę na powrót do rentowności widzi w nowych założeniach na ten rok. HTC rezygnuje z niedrogich smartfonów. W tym roku mamy zobaczyć 6-7 wysokomarżowych modeli. Nie oznacza to wyłącznie topowych urządzeń z najmocniejszymi układami na rynku. Prawdopodobnie będą to smartfony czerpiące z niedawno ogłoszonych dwóch modeli – U Play i U Ultra. Niestety, spodziewać możemy się wysokich cen, ten pierwszy dostępny jest w Polsce za 1999 zł, drugi zaś za 3499 zł. Warto dodać, że konkurencyjne produkty o zbliżonych osiągach są często tańsze i mówimy tu o znanych markach.

Jeśli najbliższe smartfony HTC będą równie atrakcyjne cenowo jak U Play i U Ultra, to nowa polityka może przynieść skutek wręcz odwrotny od zamierzonego. Nikt już nie kojarzy logo HTC z wysoką jakością wykonania, świetnymi materiałami i dopracowaną nakładką, to po prostu jakiś tam konkurent dla Samsunga, tyle, że z mniej szpanerskim logo. Jeśli Tajwańczycy chcą dalej walczyć, muszą przed pojedynkiem zrozumieć jedno – nie są Apple, nie są nawet Samsungiem, więc warto przystopować z wysokimi cenami.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.