Huawei na IFA 2020: strategia 1+8+N i znaczenie Europy w najbliższych latach
Na tegorocznych, nietypowych targach IFA, nie zabrakło firmy Huawei. Główna prezentacja okazała się jednak zaskakująca. Osoby oczekujące zapowiedzi nowych urządzeń mogą się jak na razie czuć rozczarowane – Huawei skupił się przede wszystkim na podkreśleniu znaczenia Europy dla swojego biznesu. Nawiązano także do pomocy, jaką firma przekazała szpitalom w czasie pandemii koronawirusa, a chodziło głównie o Włochy.
Huawei zaznacza, jak istotna jest dla niego sprzedaż na terenie Europy. Słowa nie są rzucane na wiatr. W prezentacji poinformowano między innymi, że tylko do końca tego roku w Europie będzie łącznie 8 "flagowych salonów" Huawei, które znajdą się między innymi w Niemczech czy Wielkiej Brytanii. Ponadto – łącznie 42 dodatkowe, duże salony, w których Huawei będzie prezentować swój sprzęt.
Ponadto Huawei zauważył, że wpasowanie się w potrzeby klientów jest możliwe dzięki strategii 1+8+N. W praktyce chodzi o jeden flagowy smartfon Huawei współpracujący z ośmioma innymi kluczowymi akcesoriami firmy, a dalej z n produktów innych producentów. Zastosowanie mają tutaj technologie Huawei Share (pozwalająca wygodnie udostępniać pliki) czy HiLink.
Pozostając w klimacie biznesowym, Huawei podkreślił także, że w ubiegłym roku zapewnił ponad 223 stanowiska pracy w Europie, ale będzie ich nadal przybywać – między innymi za sprawą planowanych otwarć wspomnianych wcześniej salonów sprzedaży.