IBM i Apple wspólnie wprowadzą iOS do zdominowanego przez Windows biznesowego IT

IBM i Apple wspólnie wprowadzą iOS do zdominowanego przez Windows biznesowego IT

16.07.2014 13:59

Mimo że trudno sobie dziś wyobrazić dwie bardziej oddalone wstrategii, pozycji i linii produktowej firmy IT niż Apple i IBM, toobaj potentaci już ze sobą mieli okazję owocnie współpracować.Do bliskiej współpracy znów powracają – i choć nie chodzi tu oreaktywację Maków z procesorami Power (a szkoda!), to konsekwencjepodpisanego wczoraj porozumienia okażą się znacznie bardziejodczuwalne, niż jakiekolwiek decyzje na poziomie sprzętowym.

Umowapartnerska, o której tu mówimy, ma na celu przede wszystkimwzmocnienie pozycji Apple w biznesowym IT, dzięki wykorzystaniuusług i oprogramowania od IBM. W pierwszym etapie Apple zamierzauczynić swoje urządzenia z iOS-em bardziej atrakcyjnymi dlawszystkich tych, którzy ugrzęźli w czysto microsoftowychśrodowiskach biznesowego IT. Pomoże w tym ponad setkaspecjalistycznych narzędzi dla poszczególnych branż, w tymnatywnych aplikacji dla iOS-a, które będą oferowane pod marką IBMMobileFirst Solutions for iOS. Wiadomo też, że IBM ma zaoferowaćusługi analityczne i zarządzanie urządzeniami mobilnymi Apple'adla biznesu.

Obraz

Apple i IBM chcą też połączyć siły, by zaoferować firmomnową, skrojoną do ich wymagań wersję AppleCare. Cupertino miałobyodpowiadać za wsparcie telefoniczne, zaś technicy WielkiegoBłękitnego świadczyliby pomoc na miejscu awarii. Co najbardziejciekawe, IBM chce sam bezpośrednio sprzedawać iPhony i iPady swoimbiznesowym klientom z całego świata, zobowiązał się teżwyznaczyć armię ponad 100 tys. ludzi, głównie konsultantów iprogramistów, do pracy nad inicjatywami wynikającymi z parterstwa zApple. By przedstawić to we właściwym świetle, trzebaprzypomnieć, że obecnie IBM zatrudnia ponad 430 tys. ludzi.

Obie firmy mówią o sobie teraz w słowach tak ciepłych, jaknigdy dotąd. Podczas spotkania szefa Apple Tima Cooka z szefową IBMGinni Rometty, Cook wzajemną relację określił jako *ładniedopełniające się elementy układanki, podkreślając,że IBM i Apple w niczym ze sobą nie konkurują, więc współpracującmogą stworzyć coś lepszego, niż mogłyby zaoferowaćsamodzielnie. Z kolei pani Rometty stwierdziła, że produkty Apple'ato złota norma dla konsumentów *idzięki współpracy możliwe będzie przekształcenie całych gałęzigospodarki i zaoferowanie firmom możliwości, których nigdywcześniej nie miały.

Giełda zareagowała na wieść o partnerstwie bardzo pozytywnie –już po zamknięciu giełdowego dnia, indeksy wartości akcji IBM iApple'a odnotowały wzrost o odpowiednio 2% i 1,5%. Wielu analitykówwciąż jednak nie może się nadziwić decyzji Wielkiego Błękitnego– czemu Apple, a nie Lenovo, które przecież 10 lat temu kupiłocały dział produkcji PC od IBM-a, a w tym roku ogłosiło, żeprzejmie produkcję IBM-owych serwerów x86. Być może odpowiedziąjest owa nieuchwytna „złota norma”, o której mówiła CEO IBM –chiński sprzęt z Windows i Androidem po prostu nie kojarzą się zczymś, co mogłoby zauroczyć korporacyjnych decydentów.

Cóż, teraz przyszłość musi pokazać, czy doczekamy się powiedzenia, że za kupowanie od Apple nikt jeszcze nie został zwolniony.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (26)