Idą ułatwienia w Huawei HiCare. Zaszyfruj dane, zanim oddasz smartfon do serwisu

Strona główna Aktualności
Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe

O autorze

Obok rosnącej sprzedaży laptopów, na dzisiejszym spotkaniu Huawei chwalił się zmianami w aplikacji serwisowej HiCare. Dostęp do forum Huawei, możliwość monitorowania statusu napraw czy wyszukiwanie sklepów, które mają w swojej ofercie urządzenia marki – to nowe funkcje, które już trafiły lub niebawem trafią do narzędzia.

HiCare to autorska aplikacja Huawei, która zapewnia osobom korzystającym ze smartfonów Huawei mobilne wsparcie serwisowe. Jest pomocna nie tylko w szybkiej identyfikacji, ale także w realnym rozwiązywaniu problemów takich jak ewentualne awarie systemu, opóźnienia lub inne błędy pojawiające się w urządzeniu, bez konieczności oddawania sprzętu do naprawy – czytamy w opisie. W praktyce chodzi, a właściwie do niedawna chodziło o narzędzie, które pozwala zlokalizować najbliższy serwis Huawei i zgłosić konieczność naprawy. Była też pomoc zdalna.

Wraz z najnowszą aktualizacją, z dnia 12 maja, HiCare zyskuje kolejne funkcje. Pozwala uzyskać dostęp do forum dyskusyjnego, przeznaczonego dla użytkowników sprzętu Huawei. Idąc dalej, zawiera informacje o cenach części zamiennych. Wreszcie, co zdecydowanie najciekawsze, pozwala wprowadzić telefon w specjalny tryb naprawy. Wrażliwe dane, takie jak zdjęcia i kontakty, zostają zaszyfrowane. Jednak serwisant wciąż może sprawdzić sprzęt.

A na tym nie koniec, bo kolejne funkcje są już w przygotowaniu. – Aplikacja HiCare nieustannie się rozwija i rozrasta, cieszymy się, że dzieje się to tak dynamicznie. W czerwcu zaproponujemy użytkownikom nową opcję, mianowicie możliwość sprawdzania statusu naprawy urządzenia poprzez HiCare. Niedługo później pojawi się opcja ułatwiająca wyszukiwanie sklepów sprzedających urządzenia naszej marki – wyjaśnia Beata Bednarska, Senior Service Manager w Huawei Consumer Business Group.

Siła argumentu, siła promocji

Ciekawostka dotyczy statystyk. Jak podaje producent, aplikacja HiCare ma w tej chwili 1,5 mln zarejestrowanych użytkowników, wobec 630 tys. na początku roku 2019. Skąd tak wysoki przyrost? Odpowiedź brzmi: z licznych korzyści, jakie firma z Shenzhen przygotowała dla użytkowników narzędzia, w tym niespotykanych nigdzie indziej ofert promocyjnych.

Promocja z 90 dniami na wymianę wyświetlacza w modelach P30 Pro i P30 jest możliwa do zrealizowania wyłącznie przez HiCare. Do tego dochodzą zniżki pogwarancyjne na naprawę stłuczonego ekranu i tzw. dni serwisowe, kiedy klient dokonując naprawy na własny koszt, płaci wyłącznie za części zamienne. Wprawdzie dni serwisowe dotyczą każdego klienta Huawei, ale aplikacja powiadamia o nich z wyprzedzeniem.

© dobreprogramy