Gadżety elektroniczne to ostatnio popularny prezent gwiazdkowy. Okres poświąteczny jest doskonałą okazją, żeby sprawdzić, czy w tym roku lepiej sprzedawał się iOS czy Android.
Kopalnią informacji o Androidzie jest Twitter Andy'ego Rubina, kierownika działu firmy Google odpowiedzialnego za Androida, który informuje o różnych kamieniach milowych mijanych przez system. Tuz przed Świętami Rubin pochwalił się, że codziennie aktywowanych jest 700 tysięcy urządzeń z systemem firmy Google. Podczas minionego weekendu pod choinką znalazło się aż 3,7 miliona smartfonów i tabletów z Androidem, co daje niespełna 2 miliony aktywacji dziennie.
Według statystyk podanych przez Flurry Analytics 25 grudnia na całym świecie aktywowanych zostało w sumie 6,8 miliona urządzeń z Androidem i iOS, co sugeruje, że pod choinkami znalazło się w przybliżeniu prawie 5 milionów iPadów (niecałe 4 miliony wedlug Fortune, ale wyliczeń nie da się sprawdzić przed ogłoszeniem wyników finansowych firmy Apple), iPhone'ów i iPodów Touch. Dla porównania Flurry podaje, że według badań w grudniu aktywowanych było średnio 1,5 miliona urządzeń mobilnych z iOS i Androidem dziennie.
Liczba pobranych z Android Market i App Store aplikacji również mocno przewyższa grudniową dzienną średnią. Według Flurry w dniach 1-20 grudnia pobieranych było 108 milionów aplikacji mobilnych dziennie. Tę liczbę zapewne powiększyły świąteczne promocje i akcja z aplikacjami za 10 centów w Android Market. Mimo tego w Boże Narodzenie pobrano ponad dwa razy więcej — 242 miliony aplikacji.
Liczby jasno pokazują, że urządzenia mobilne przeżywają dobry okres. Ciekawostką jest fakt, że urządzenia firmy Apple częściej leżały pod choinką, niż te z Androidem, mimo że w ciągu roku Android sprzedaje się dużo lepiej.