Internet - Reaktywacja Strona główna Aktualności15.09.2003 18:18 Udostępnij: O autorze Sebastian Po okresie wręcz dramatycznej bessy, kiedy to zaledwie w ciągu trzech lat z 15 działających w Polsce portali internetowych przed bankructwem uratowały się zaledwie cztery, sieć znów przeżywa boom. Obecnie dostępem do sieci może poszczycić się sześć milionów naszych obywateli. Jednakże tak dynamiczny rozwój internetu został zaobserwowany w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Wynika to w głównej mierze z rozwoju technologii, a zwłaszcza większej dostępności szerokich łącz. Według Wojciecha Pawlaka, członka Rady Nadzorczej Global eMarketing "Szerokopasmowcy spędzają w sieci 2,5 do 3 razy więcej czasu niż internauci korzystający tylko z modemów", co jest chyba oczywiste. W Polsce internauta spędza w sieci średnio 9 godzin i 48 minut miesięcznie, a jedna trzecia serfuje prawie codziennie. Aż 40 procent to tzw. heavy users, którzy spędzają w Internecie więcej niż 14 godzin miesięcznie. Najwięcej czasu spędzają w sieci przedstawiciele wolnych zawodów i specjaliści (11 godz. i 38 min). Bardzo duża rzesza ludzi, przeglądająca strony WWW nie ukończyła 25 roku życia. Paradoksalnie, w rozwoju pomaga dużym polskim portalom bessa sprzed dwóch lat. Wtedy z rynku zniknęły tak znane marki jak Arena, Ahoj, Portal.pl, czy Yoyo. Te, które przetrwały, czyli Gazeta.pl, Onet.pl, Interia.pl oraz należąca do TP S.A., Wirtualna Polska, nie muszą zabijać się nawzajem dumpingiem - Te cztery portale kontrolują w sumie 93 proc. polskiego Internetu - mówi Pawlak. - Są w Polsce tym, czym w USA Microsoft, AOL Time Warner, Yahoo!, czy Google. Nie wyklucza się również, że do polskiej wielkiej czwórki wkrótce dołaczy piąty silny gracz. Będzie to prawdopodobnie portal Neostrada.pl. Amatorzy szerokopasmowych łączy masowo wstukują adres neostrada.pl i korzystają z oferowanych na tej stronie produktów. Jeśli Neostrada odniesie sukces jako portal, a nie tylko jako szerokopasmowe łącze, dojdzie do sytuacji wyjątkowej: TP S.A. będzie miała dwa portale... Są to na razie jednak jedynie przypuszczenia :). Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Dostawcy internetu na świecie mogą już na zawsze porzucić limity danych 13 mar 2020 Jakub Krawczyński Internet Biznes 135 Minister prosi o darmowy Internet dla studentów, choć ponad 84 proc. domów już posiada dostęp 23 mar 2020 Jan Domański Internet Biznes 111 Papież Franciszek: w ramach Wielkiego Postu przestańcie trollować w internecie 27 lut 2020 Arkadiusz Stando Internet 34 Nie trzeba obniżać jakości Netflixa: mówią eksperci i dostawcy internetu 23 mar 2020 Jakub Krawczyński Internet SmartDom 68
Udostępnij: O autorze Sebastian Po okresie wręcz dramatycznej bessy, kiedy to zaledwie w ciągu trzech lat z 15 działających w Polsce portali internetowych przed bankructwem uratowały się zaledwie cztery, sieć znów przeżywa boom. Obecnie dostępem do sieci może poszczycić się sześć milionów naszych obywateli. Jednakże tak dynamiczny rozwój internetu został zaobserwowany w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Wynika to w głównej mierze z rozwoju technologii, a zwłaszcza większej dostępności szerokich łącz. Według Wojciecha Pawlaka, członka Rady Nadzorczej Global eMarketing "Szerokopasmowcy spędzają w sieci 2,5 do 3 razy więcej czasu niż internauci korzystający tylko z modemów", co jest chyba oczywiste. W Polsce internauta spędza w sieci średnio 9 godzin i 48 minut miesięcznie, a jedna trzecia serfuje prawie codziennie. Aż 40 procent to tzw. heavy users, którzy spędzają w Internecie więcej niż 14 godzin miesięcznie. Najwięcej czasu spędzają w sieci przedstawiciele wolnych zawodów i specjaliści (11 godz. i 38 min). Bardzo duża rzesza ludzi, przeglądająca strony WWW nie ukończyła 25 roku życia. Paradoksalnie, w rozwoju pomaga dużym polskim portalom bessa sprzed dwóch lat. Wtedy z rynku zniknęły tak znane marki jak Arena, Ahoj, Portal.pl, czy Yoyo. Te, które przetrwały, czyli Gazeta.pl, Onet.pl, Interia.pl oraz należąca do TP S.A., Wirtualna Polska, nie muszą zabijać się nawzajem dumpingiem - Te cztery portale kontrolują w sumie 93 proc. polskiego Internetu - mówi Pawlak. - Są w Polsce tym, czym w USA Microsoft, AOL Time Warner, Yahoo!, czy Google. Nie wyklucza się również, że do polskiej wielkiej czwórki wkrótce dołaczy piąty silny gracz. Będzie to prawdopodobnie portal Neostrada.pl. Amatorzy szerokopasmowych łączy masowo wstukują adres neostrada.pl i korzystają z oferowanych na tej stronie produktów. Jeśli Neostrada odniesie sukces jako portal, a nie tylko jako szerokopasmowe łącze, dojdzie do sytuacji wyjątkowej: TP S.A. będzie miała dwa portale... Są to na razie jednak jedynie przypuszczenia :). Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji