r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Jak w LibreOffice utworzyć plik PDF zabezpieczony hasłem?

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Pliki w formacie PDF są niezwykle popularne wśród użytkowników na całym świecie. Nic dziwnego – jednolity format zapewnia identyczne wyświetlanie treści na każdym urządzeniu. Jest to szczególnie przydatne podczas drukowania dokumentów – nie musimy zastanawiać się, w jakim programie przygotowano dany dokument.

Darmowy pakiet biurowy LibreOffice świetnie radzi sobie z konwersją plików do formatu PDF. Odpowiednie narzędzie jest zintegrowane z pakietem i pozwala na ustalanie różnorodnych parametrów. Dzięki LibreOffice możemy na przykład zabezpieczyć dokument PDF za pomocą hasła.

Pierwszym krokiem jest otwarcie narzędzia do tworzenia PDF-ów. Otwieramy plik, który chcemy przekonwertować i z menu Plik wybieramy pole Eksportuj do PDF.

r   e   k   l   a   m   a

Otwarte zostaje okno konfiguracyjne. Przechodzimy na zakładkę Bezpieczeństwo i klikamy przycisk Ustaw hasła.

Wpisujemy ustalone przez nas hasło. Jeżeli zależy nam tylko na zabezpieczeniu otwierania dokumentu, wprowadzamy hasło otwarcia. Ustalenie hasła uprawnień ograniczy możliwość edycji dokumentu. Klikamy przycisk OK.

Klikamy przycisk Eksportuj. Ustalamy lokalizację i nazwę tworzonego pliku PDF. Utworzony plik jest teraz chroniony przed niepowołanym dostępem za pomocą hasła.

Pakiet LibreOffice (wraz z arkuszem Calc) możecie znaleźć w naszej bazie oprogramowania, w wersjach na Windowsa oraz macOS-a.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.