reklama

Jeszcze więcej wyprzedaży na Steam — Valve oddaje promocje w ręce twórców gier

Strona główna Aktualności

O autorze

Miłośnik gier komputerowych, konsolowych i nowych technologii, zwłaszcza owoców azjatyckiej myśli technicznej. Recenzent, czasem doradca oraz fotograf, zawsze otwarty na innych ludzi. Filolog.

Regularne wyprzedaże w cyfrowym sklepie Steam wciągnęły niejednego gracza. Wiele osób ma pokaźną bibliotekę tytułów, których do tej pory nie uruchomili, a z każdą kolejną promocją jeszcze dorzucają do puli następne, bo trafili na okazję. Niezależni twórcy gier marudzili, że tak naprawdę takie akcje popsuły im rynek, ale ciekawe co będą mówić za moment, bo firma Valve dała producentom możliwość ustawienia własnych promocji.

Informacja o takiej opcji pojawiła się na zamkniętym forum deweloperskim Steamworks. Wraz z nową wersją narzędzi wprowadzono konfigurator obniżek. Kto zechce, bez problemu zapisze swój tytuł do wyprzedaży tygodniowej, nawet dwa miesiące przed jej startem, ustalając też oczywiście własną cenę. Nie musi jednak dołączać do takich masowych akcji, ponieważ żaden to kłopot osobno uruchomić nawet dwutygodniową promocję w wybranym przez siebie terminie i z ustaloną własnoręcznie zniżką procentową. Program obejmuje tak pojedyncze gry, jak również ich całe paczki.

W przypadku tygodniówek, Valve rozpatruje dodatkowo, który ze zgłoszonych do wyprzedaży projektów wpisywałby się w tematykę planowanych promocji. Samoistne akcje to jednak już sprawa wyłącznie dewelopera. Dany produkt nie może być przeceniany częściej niż raz na dwa miesiące.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieNie wiemy, co jemy - państwowe badania to kropla w morzu. Projekt FoodRentgen chce to zmienić