Kogo lubią Internauci?

Strona główna Aktualności

O autorze

Firma Envisional przygotowała ranking najsilniejszych marek Internetu. Zwyciężyła rozpoczynająca właśnie działalność w Polsce firma aukcyjna eBay.

Z badań wynika, że najważniejsze marki Internetu to Microsoft, Google, Yahoo, Sony i HP. Dla analityków Envisional ta klasyfikacja była jednak punktem wyjścia do analizy wizerunku poszczególnych firm w oczach Internautów. Jak nietrudno się domyślić, te dwa zestawienia znacząco się różnią. Microsoft - uznawany za najważniejszą markę - był szósty wśród najgorzej ocenianych firm. Najbardziej negatywne oceny zebrał McDonald's, wyprzedzając Coca-Colę, sieć supermarketów Wal-Mart, Nestle i Unilever. Najlepiej postrzegane w Internecie marki to eBay, HP, Dell, Mini i UPS.

"Pod względem wpływu na zachowania konsumenckie Internet szybko dogania telewizję. Dlatego wielkie marki nie mogą sobie pozwolić na lekceważenie wizerunku firmy w sieci" - podsumował Ben Coppin, szef Envisional. Internet - także nieoficjalne witryny, takie jak prywatne blogi - coraz częściej mają znaczący udział w dyskusji na temat działalności dużych, międzynarodowych firm. Sieć odgrywa też coraz większy udział w sprzedaży, także dla firm nie związanych bezpośrednio z Internetem.

© dobreprogramy

Komentarze