Komisja Europejska rewiduje politykę dotyczącą aplikacji freemium
Giganci mobilni, w tym Google oraz Apple, zaprzestaną nazywania gier lub aplikacji darmowymi w przypadku, gdy dostępne są w nich zakupy. Zmiany są pokłosiem decyzji Komisji Europejskiej, które mają na celu zapobieganie bezpośredniego nakłaniania dzieci do zakupów w grach i aplikacjach freemium.
Oprócz zmian w nazewnictwie zmodyfikowane zostaną również ustawienia dotyczące samych zakupów wewnątrz aplikacji. Każda transakcja zostanie obłożona obowiązkiem wprowadzenia zdefiniowanego hasła. Możliwe będzie wyłączenie podwójnej autoryzacji, jednak domyślnie klient będzie musiał pokonać dodatkowe zabezpieczenia w celu zakupu jakichkolwiek treści wewnątrz aplikacji.
Zmiany w prawie zostały wprowadzone z powodu dużej liczby skarg przeciwko nie do końca legalnym praktykom. Dzieci są grupą odbiorców, którą łatwo zmanipulować, a twórcy aplikacji uciekają się do często niemoralnych praktyk aby wyłudzić pieniądze. Komisja Europejska nakazała wszystkim dużym firmom, ze szczególnym uwzględnieniem Google oraz Apple, dostosowanie się do najnowszych wymogów prawa konsumenckiego.
Firma z Mountain View wprowadzi zmiany pod koniec września. Jej główny konkurent, firma Apple, jest w ciągłym kontakcie z KE i przedstawia swoje plany dotyczące rozwiązania problemu.
Chorwacki komisarz ds. polityki konsumenckiej przy Komisji Europejskiej, Neven Mimica, stwierdził, że jest zadowolony z postępów i możliwego rozwiązania problemu. Działanie KE jest pierwszą tego typu akcją dotykającą sektora freemium, która ma na celu jak najlepsze zabezpieczenie dzieci używających urządzeń mobilnych do gier on-line.