r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Krita 3.3.0 z API zdarzeń na WIndowsie, gotowa na Surface Pen

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Od wydania Krity 3.2.1 nie minął miesiąc, ale zmiany, jakie znalazły się w nowym wydaniu, zasługują na kolejny numer. W naszej bazie programów znajdziecie Kritę 3.3.0 dla Windowsa i macOS, przy czym ta wersja jest istotna przede wszystkim dla użytkowników tego pierwszego systemu.

Krita zyskała obsługę API zdarzeń Windowsa 8,co oznacza, że można w niej korzystać z piórka dołączonego do komputerów Surface i podobnych bez dodatkowych kombinacji. ustawienia rysika znajdziecie w tym samym miejscu, co parametry tabletów Wacoma.

Ponadto na Windowsie rozwiązane zostaną liczne problemy ze sterownikami czipów Intela i Direct3D. System wyświetlania przyspieszonego sprzętowo został tak przepisany, by zamiast OpenGL-a Krita korzystała z warstwy tłumaczącej Angle, pośredniczącej w komunikacji z Direct3D. Przy okazji naprawiony został błąd z wyświetlaniem kursora próbnika kolorów, gdy akceleracja sprzętowa nie jest włączona.

r   e   k   l   a   m   a

Pomniejsze zmiany obejmują poprawki wyświetlania na ekranach HiDPI, nadawanie tytułu obrazom tworzonym ze schowka, poprawione ładowanie presetów pędzli przy uruchamianiu GMIC-a, lepszą komunikację przy zarządzaniu warstwami i inne miejsce dla jego przechowywania (Krita teraz szuka folderu z „gmic” w nazwie), a także nową wersję na Windowsie i Linuksie. Ponadto, jeśli zdarzy się, że strony pobrane z Internetu obrazy zostaną zapisane z rozszerzeniem PNG, a będą skompresowane przez JPG, Krita nie będzie miała z nimi problemu – od tej wersji najpierw zagląda do nagłówków pliku, by stwierdzić, z jakim plikiem ma do czynienia.

Zmieniły się także różne szczegóły obsługi plików PNG. 16- i 32-bitowe zmiennoprzecinkowe obrazy zostaną przy zapisywaniu przekonwertowane na 16-bitowe, kodowane liczbami całkowitymi. Ponadto można zapisywać PNG z kanałem alfa nawet jeśli na obrazie nie ma przezroczystych pikseli.

Warto też wspomnieć, że na systemie macOS poprawiona została współpraca z tabletami graficznymi i rysikami. oznacza to koniec problemów z prostymi odcinkami przy rysowaniu okręgów.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.