reklama

Lenovo ostrzy sobie zęby na polski rynek

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Chcemy być największym dostawcą komputerów na polskim rynku — powiedział dyrektor generalny Lenovo Polska Andrzej Sowiński. Chiński producent ma ambicję podbić Polskę nowymi produktami w zaledwie dwa lata. Firma Lenovo świętowała niedawno 20-lecie marki ThinkPad, która trafiła w jej ręce dopiero w roku 2005, ale chiński producent wydaje się traktować ją z należytym szacunkiem (może poza modelami z linii Edge, które w sporym stopniu z tradycją zrywają) i uważnie planować jej rozwój. Ale Lenovo to nie tylko ThinkPady…

Opanowanie polskiego rynku to nie lada wyzwanie. W tej chwili praktycznie wszyscy, którzy produkują rzeczy związane z komputerami, mikroprocesorami, są obecni na polskim rynku i jest bardzo ostra konkurencja — powiedział Sowiński. I rzeczywiście — w ciągu ostatnich kilkunastu lat w naszym kraju pojawiały się kolejne marki sprzętu elektronicznego z różnych półek, od Apple przez Acera, Asusa, MSI po PackardBella i Mantę. Polska jest dla Lenovo łakomym kąskiem, gdyż nasz rynek jest nie tylko duży (jeden z największych w Europie), ale też spragniony nowości… i wybredny.

Lenovo jest jednak pewne swego. Ogromne nadzieje pokładane są między innymi w luksusowym ultrabooku ThinkPad X1 Carbon (dostępny od 7900 zł) kierowanym do wymagających klientów biznesowych. Należy spodziewać się też nowości w innych segmentach, nowych komputerów typu all-in-one (A520, A720) czy urządzeń z linii IdeaPad Yoga — ultrabooków z ekranem dotykowym, które mogą być także używane jak tablety (widać na obrazku poniżej). Szczególnie te ostatnie zasługują na uwagę, bo według Sowińskiego, jak na tak dobry i świeży produkt, będą tanie. Za 11- lub 13-calową Yogę z Windowsem 8 przyjdzie nam zapłacić 2-3 tysiące złotych. Niedługo pojawi się także ThinkPad Tablet 2 (629 dolarów, można dokupić stację dokującą z klawiaturą), ale nie wiadomo kiedy ten produkt dotrze nad Wisłę.

Polska nie jest jedynym terenem, który chce podbić chiński producent. Lenovo szykuje się także do skoku na Brazylię i niedawno przejęło tamtejszego producenta CCE. W Japonii z kolei świetnie radzi sobie spółka kapitałowa z firmą NEC. Kraj kwitnącej wiśni jest odbiorcą około 1/4 wszystkich produktów Lenovo. Obecnie Lenovo pod względem sprzedaży komputerów wyprzedza tylko amerykański Dell, ale to nie potrwa długo.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieNie wiemy, co jemy - państwowe badania to kropla w morzu. Projekt FoodRentgen chce to zmienić