LightWave 3D z systemem Genoma do animacji postaci

Strona główna Aktualności

O autorze

Najnowsza wersja LightWave 3D, profesjonalnego oprogramowania do modelowania 3D, renderingu i animacji scen i efektów, które mieliśmy okazję zobaczyć w takich produkcjach, jak Titanic, Sin City czy Harry Potter, doczekała się wprowadzenia zapowiedzianego podczas ubiegłorocznej konferencji SIGGRAPH i opisanego dodatkowo w październiku ubiegłego roku nowego systemu Genoma — autorskich mechanizmów riggingu obiektów, czyli wyposażenie ich w kości, ustaleniu hierarchii kości i połączenie ich odpowiednio łańcuchami kinematycznymi przed rozpoczęciem animacji.

Genoma pozwala na pracę bezpośrednio w Modelerze i umożliwia korzystanie z już gotowych „rusztowań” dla postaci oraz ich modyfikację na własne potrzeby. Dzięki temu można szybko przygotować do animacji takie postacie, jak czteroręki człowiek. Własne szablony można zapisywać do ponownego wykorzystania i udostępniać innym. Raz powiązany z modelem szkielet może się automatycznie dostosować do zmienionego modelu. Systemu można również używać z danymi o ruchu prawdziwych aktorów przechwyconych przez systemy motion capture (zainteresowanym polecam prezentacje z SineFX).

Na Genomie oczywiście nowości się nie kończą. Już znany mechanizm animacji stada został wyposażony w nowe schematy zachowań, określane jako „drapieżnik-ofiara”. Dodana została także możliwość renderowania ciał „miękkich” (materiały, guma, skóra, galaretka…), które mogą reagować na wiatr lub odkształcenia kości animowanego zwierzęcia. Możliwe jest nawet renderowanie rozchodzenia się fal po uderzeniu. Wybrane elementy ze sceny można podejrzeć w ZBrushu lub After Effects, a co więcej, niektóre narzędzia z ZBrush można „pożyczyć” do LightWave 3D.

Wersja próbna LightWave 11.5 jest już dostępna w naszej bazie programów dla Windows i OS X.

© dobreprogramy

Komentarze