r   e   k   l   a   m   a
reklama

Localspot 1.2.2

Strona główna Android Komunikacja/społeczność Społeczeństwo obywatelskie
Pobierz program
lub zeskanuj:

Aplikacja i usługa Localspot służy do zgłaszania urzędom problemów w przestrzeni publicznej. Dotyczy to takich zdarzeń, jak uszkodzona sygnalizacja świetlna, zdewastowany przestanek autobusowy, uszkodzona nawierzchnia oraz wiele innych, w kilkunastu kategoriach. Aplikacja wykorzystuje moduł GPS, dzięki czemu możliwe jest szybkie poinformowanie konkretnego urzędu, który jest odpowiedzialny za dany rejon.

Po uruchomieniu programu użytkownik zyskuje dostęp do mapy. Może na niej zarówno przeglądać zgłoszone już sprawy, poprawiać zgłoszenia, komentować i popierać. Możliwe jest oczywiście także dodanie własnego. Uzupełnić je można zdjęciem oraz krótkim opisem. Dane z GPS, w połączeniu z bazą danych, sprawiają, że informacja w formie e-maila zawsze trafi do odpowiedniego urzędu.

Obsługa programu jest szybka i bezproblemowa. Głównym elementem interfejsu jest podgląd Map Google wraz z naniesionymi oznaczeniami zgłoszeń, które różnią się kolorem w zależności od kategorii. Dostępny jest także widok listy.

© dobreprogramy
reklama

Recenzje użytkowników

proste działanie, wykorzystanie ludzkiego potencjału, partycypacja mieszkańców, urząd zdobywa iwedzę o frustrujących problemach
serwis wyświetla domyślnie sprawy zakończone,
ocena użytkownika

Czy taki system jest przydatny? Nie ma wątpliwości! Nowa technologia do komunikacji z urzędami ma dla same zalety. W dobie rozwoju cyfryzacji i społeczeństwa obywatelskiego naturalna jest konieczność stworzenia tego typu systemów.

Proste zgłaszanie usterek w mieście za pomocą aplikacji mobilnych i serwisy www wykorzystuje potencjał drzemiący w aktywnych ludziach, którzy chcą uczestniczyć w procesie kształtowania swojej gminy dzięki atrakcyjnemu systemowi komunikacji. Dzięki temu jest mniejsza roszczeniowa postawa młodzieży wobec samorządów i poszerzenie świadomości wśród mieszkańców, którzy przyłączają się w formie partycypacji w celu stworzenia przystępniejszego i atrakcyjniejszego miejsca do życia. Pozwala na zwiększenie interaktywności i wydajności infrastruktury: urząd odpowiada na potrzeby swoich mieszkańców mając szybki łącznik między mieszkańcami a urzędem i właściwymi lub podległymi służbami które mogą szybciej podejmować działania dzięki wewnętrznego udostępniania informacji. Dzięki temu mniej sfrustrowanych zaniepokojonych problemem mieszkańców, nie posiadających wiedzy, ani czasu, o wewnętrznych procedurach urzędu zaś samorządy mogą wygenerować szczegółowe raporty dotyczące realnych bolączek mieszkańców oraz wskazać obszary wymagające inwestycji co jest przydatne w procesie planowania budżetu miejscowości, dzięki czemu urząd zdobywa niezbędną wiedzę do rozwiązywania przeważnie drobnych, acz uciążliwych problemów życia codziennego mieszkańców. Mniej zakłóceń życia prywatnego osób publicznych gminy poza godzinami pracy urzędu bo w jednym miejscu jest zbierana cała baza i historia zgłoszeń, co pozwala wyeliminować dużą liczbę dokumentów papierowych zaś odzew ze strony miasta wobec otrzymanego zgłoszenia od mieszkańca jest znacznie szybszy niż w przypadku standardowych form komunikacji z urzędem. Mieszkańcy zwyczajnie często nie wiedzą, do kogo zadzwonić z problemem, więc po prostu powstrzymują się od jego zgłoszenia - trudno wymagać, aby obywatel znał strukturę każdego urzędu i wiedział, do jakiego wydziału z daną sprawą ma się zgłosić, zaś aktywni obywatele chcą mieć aplikację, która szybko pozwoli na zgłoszenie problemu oraz w łatwy sposób da możliwość monitorowania zgłoszonej przez siebie sprawy. Po prostu komunikat zwrotny urzędu mówiący o skutecznym rozwiązaniu kwestii jest sygnałem dla mieszkańca, że działa on sprawnie wykorzystując medium komunikacji obustronnej, w którym samorząd może umieszczać też informacje o atrakcjach turystycznych czy aktualności i z życia gminy.

03.12.2017 17:39 | Recenzja do wersji 1.1.0

Komentarze

0 nowych
RumakB   3 #1 03.12.2017 17:24

Rewelacja, nie trzeba dzwonić czy pisać mejli (i pamiętać numerów telefonów, adresów e-mail). Ma jeszcze jedną zaletę, po zgłoszeniu pozostaje ślad - widać je na portalu lub aplikacji mobilnej, zaś samo zgłoszenie jest określone w regulaminie jako informacja więc nie musi spełniać warunków wniosku z Kodeksu Postępowań Administracyjnych i odpowiedź urzędu na nią (czy wie i co w tej sprawie podjęto) powinna być w ciągu 14 dni według ustawy o dostępie publicznym inaczej może być kara grzywny lub pozbawienia wolności Wójta, Burmistrza, Prezydenta miasta.

Szkoda tylko że serwis internetowy wyświetla domyślnie też zamknięte punkty "spotów"... :(

reklama
Polecamy w WP TechnologieWP TechnologieTest najlepszych telewizorów na Mundial